۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور برای نمونه‌گیری کرونا آماده است

5edb352837c9b_2020-06-06_10-48
رییس جمهوری با تاکید بر این که ۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور برای نمونه گیری کرونا آماده است، گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور آماده خدمات بهداشتی هستند که این هم یک افتخار بزرگی برای کشور است.

حجت الاسلام  حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار داشت: در جلسه امروز گزارشی از آمادگی وزارت بهداشت و درمان داده شد که ۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور برای همه افرادی که مایل یا لازم است نمونه‌گیری انجام شود آماده هستند. نمونه گیری‌ها انجام و نتیجه ابلاغ می‌شود که این یک شرایط و وسیله خوبی در کشور ما است و همچنین ۱۷ هزا رو ۵۰۰ خانه بهداشت در سراسر کشور آماده خدمات بهداشتی هستند که این هم یک افتخار بزرگی برای کشور است.

رییس جمهوی افزود: از لحاظ علمی و تحقیقی آمار و ارقام بسیار خوبی را در این جلسه شاهد بودیم. هم مقالات علمی که در این زمینه نوشته می‌شود و همچنین تلاش‌های کارآزمایی‌های بالینی که در کشور صورت می‌گیرد و هزار و ۹۹ بیمار در این زمینه مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند و گزارش‌های آن آماده شده است.

روحانی ادامه داد: مردم باید شاهد باشند که نه تنها کادر درمانی در مقام عمل تلاش بسیار خوبی انجام داده بلکه در زمینه علمی و تحقیقی هم در سطح دنیا که امروز ما در رتبه علمی در سطح پانزدهم هستیم و در منطقه و جهان اسلام  رتبه اول را دارا هستیم که یکی از افتخارات ما است.  

رییس جمهوری گفت: در جلسه امروز گفته شد با بررسی های که انجام شده است ۲ دارویی که در این بیماری تا حدی موثر است بدست آمده که استفاده می‌شود امیدواریم در سایر زمینه ها کارهای علمی و تحقیقاتی ادامه پیدا کند.

 

ادامه دارد...

برچسب ها:

اجتماعی