به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم تجلیل از المپیادها و رتبههای زیر ۱۰۰ کنکور سراسری اظهار کرد: موفقیت دانشآموزان در گروی همکاری اولیا و مربیان است و دانشآموزی موفق خواهد بود که اولیا و مربیان در کنار هم باشند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهر تهران در راستای ایجاد تحول در روند آموزش، راهکارهای گوناگونی را پیش رو دارد و تلاش میکند دانشآموزان را به سمت توسعه و پیشرفت کسب دانش هدایت کند.
فولادوند به گسترش نشاط اجتماعی به عنوان اولین سیاست اشاره کرد و افزود: افراد جامعه در کنار نیازهای اولیه مانند خوراک، پوشاک، بهداشت و آموزش و پرورش به نیازهای ثانویه مانند شعر، هنر، ادبیات، فیلم ورزش، تفریحی، موسیقی، سفرهای جمعی و مطالعه هدفمند نیاز دارند.
وی، افزایش مهارت آموزی در دانشآموزان را از دیگر برنامهها بر شمرد و ادامه داد: مهارت ارتباط با دیگران، مهارت پرسشگری، مهارت زندگی، آموزش شهروندی از جمله این مهارتهاست.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ارتقای سطح جامعهپذیری دانشآموزان را سومین برنامه عنوان کرد و گفت: توجه به حقوق دیگران، همدردی اجتماعی، گفتوگو، گذشت و بخشش از مهمترین مباحث ارتقای سطح جامعه پذیری دانشآموزان است.
وی با ییان اینکه گفتوگو یکی از حلقههای مفقوده جامعه است، اظهار کرد: میانگین گفتوگوی خانوادههای ایرانی در ۲۰ سال قبل ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه بوده است و اکنون با ورود فضای مجازی به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است و ما تلاش تلاش کنیم تا گفتوگو در بین اعضای خانواده و همسالان ارتقا یابد.
فولادوند، برنامه کاهش آسیبهای اجتماعی در بین دانش آموزان را مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مدیریت و نظارت بر گسترش شبکههای اجتماعی در بین دانشآموزان از اقدامات بوده است.
وی با اشاره به برنامه ارتقای سطح اخلاق اجتماعی، گفت: جای مباحث اخلاقی و توانمندسازی اخلاق در موسسات علمی ما خالی است و به این سمت حرکت کردیم.
انتهای پیام/