الزامی که با افزایش بازگشایی‌ها ضروری‌تر هم می‌شود

5ee5d9e5d6cec_5ee5d9e5d6cef
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان معتقد است که رعایت پرتکل‌های بهداشتی باید بدون توجه به رنگ مناطق با جدیت مورد توجه عموم شهروندان قرار بگیرد.

دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با افزایش روند بازگشایی‌ها در کشور و استان نه تنها از اهمیت رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی کاسته نشده بلکه رعایت آن ضروری‌تر از قبل نیز شده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اذعان به اینکه رنگ مناطق در رعایت و عدم رعایت پرتکل‌های بهداشتی تعیین‌کننده نیست تصریح کرد: اینکه یک شهرستان و منطقه در وضعیت سفید و یا زرد باشد ارتباطی با الزام یا عدم الزام به رعایت بهداشت فردی ندارد و با توجه به ویژگی‌های ویروس کرونا و خطر همه‌گیری آن، رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری فیزیکی باید تا ریشه‌کنی کامل این بیماری جهان‌گیر ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا به مرور تصمیم به بازگشایی اماکن مختلف و رفع برخی محدودیت‌ها گرفته ادامه داد: متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد کاهش توجه بخش‌هایی از جامعه به پرتکل‌های بهداشتی بودیم و همین می‌تواند مخاطراتی برای عموم مردم به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: شوربختانه بخشی از جامعه با این تصور که کروناویروس در حال خاموشی و فروکش کردن است بدون توجه به هشدارهای وزارت بهداشت و لزوم جدی گرفتن پرتکل‌های بهداشتی و اهمیت توجه جدی‌تر به فاصله‌گذاری اجتماعی؛ بدون توجه به هشدارهای کارشناسان در اماکن عمومی حضور می‌یابند.

وی با انتقاد از حضور بدون ماسک برخی از مردم در اماکن شلوغ خاطرنشان کرد: با تداوم رفع محدودیت‌ها باید توجه به بهداشت فردی و استفاده از محصولات بهداشتی همچون ماسک و...بیشتر شود.

دکتر دانایی با ابراز نگرانی از تداوم این رویه هشدار داد: ادامه این روند ممکن است به افزایش همه‌گیری کووید 19 در استان و کشور بیانجامد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از درمان و بهبودی 85 درصدی مبتلایان قطعی در این استان خبر داد و یادآوری کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تاکنون آزمایش 590 نفر در شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان، مثبت قطعی شده که 496 نفر از آنها پس از به‌دست آوردن سلامتی کامل خود از مراکز بیمارستانی استان ترخیص شدند.

برچسب ها:

اجتماعی