توقف عملیات جست‌وجوی ۲ خدمه شناور بهبهان پس از ۹ روز

5ee8b5952a71c_5ee8b5952a71e
مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عملیات جست‌وجوی دریایی دو خدمه مفقود شده شناور باری «بهبهان» پس از ۹ روز متوقف شد.

 

شناور باری «بهبهان» روز ١٣ خردادماه با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام‌القصر عراق بودکه در کانال آبی «خور عبدالله» و در محدوده آب‌های عراق به علت شرایط نامساعد جوی غرق شد.

در این حادثه «جمال مطرقی» فوت و جسد آن از آب خارج شده و دو سرنشین دیگر به نام‌های «موسی مزرعاوی» از ایران و «بیشت نیرمال» تبعه هندی مفقود شده‌اند که عملیات جستجو و نجات برای یافتن آنها به مدت ۹ روز ادامه داشت.

همچنین چهار خدمه نیز نجات یافته و به ایران منتقل شدند.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، امروز به نقل از «نادر پسنده» در مورد آخرین وضعیت جست‌وجوی دو خدمه مفقود شده شناور باری «بهبهان» اظهار کرد: با وجود تمام تلاش‌ها، جست‌وجوهای دریایی و محلی و اطلاع‌رسانی به کشورهای همسایه و کشتی‌های عبوری از منطقه تاکنون هیچ اثری از دو خدمه مفقود شده بدست نیامده است.

وی ادامه داد: ادامه عملیات جست‌وجو توجیه فنی ندارد و بنابراین پس از ۹ روز عملیات مستمر جست‌وجوی دریایی، عملیات جست‌وجو در این رابطه متوقف می‌شود.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: البته مذاکره با کشورهای منطقه و رصد دریایی منطقه همچنان ادامه دارد، و در صورتی که هرگونه نشانه و اثری از مفقودین دریافت شود مجددا عملیات جست‌و جو از سر گرفته می‌شود.

برچسب ها:

اجتماعی