گاف آماری جالب مورینیو در نشست خبری

به گزارش مشرق، ژوزه مورینیو در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش مقابل وستهام در هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به اظهارات اخیر پل مرسون، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس واکنش نشان داد.

 سرمربی تیم فوتبال تاتنهام در این باره  گفت: واقعا از بعضی آنالیز و نظرات تعجب می‌کنم. به عنوان مثال با پل مرسون شروع می‌کنم. باید بگویم به آدم‌هایی  مانند او احترام زیادی می‌گذارم  و به خاطر اینکه احترام زیادی برای مرسون قائلم، می‌خواهم به او پاسخ بدهم. فکر نمی‌کنم  برای یک پاسخ بد آماده باشد. بنابراین سعی می‌کنم  خوب باشم و چیزی بگویم که مردم کمی در مورد آن فکر کنند. هری کین بعد از 6 ماه بازی کرد و اگر بازی ما با منچستریونایتد را نگاه و آنالیز کنید، می‌توانید هری کین را با مارسیال مقایسه کنید. 

او در ادامه افزود: در این بازی شانس‌های زیادی وجود داشت.2  مهاجم شانس‌های  زیادی داشتند. آیا فقط باید  از خط دفاع 2 تیم تمجید کرد؟ شما باید با نگاهی متعادل به قضیه نگاه کنید. هری 6 ماه بازی نکرده است. رکورد گلزنی هری در دوران من  خوب بوده است. سراغ آمار بروید و آسان است بفهمید او چه تعداد بازی انجام داده و قبل از مصدومیت چه تعداد گل زده است. 

او سپس در مورد دروگبا یک آمار غیرواقعی داد: مهاجمانی زیر نظر من کار کرده‌اند و بد نبوده‌اند!  پسری به نام دیدیه دروگبا را داشتم که 4 فصل برایم بازی کرد و 186 گل به ثمر رساند. یعنی 46 گل در هر فصل زد. 

البته مورینیو در این مورد اشتباه می‌کند. دروگبا در واقع 186 بازی با مورینیو انجام داد و 73 گل به ثمر رساند. 

مورینیو ادامه داد: یک پسر دیگر داشتم که او هم بد نبود و حالا هم برای یوونتوس بازی می‌کند. اسمش کریس رونالدوست.او 3  فصل برای من بازی کرد و 186 گل زد؛ یعنی در هر فصل 58 گل به ثمر رساند. یک مهاجم دیگر هم داشتم و  نامش کریم بنزما بود. او 3 فصل برایم بازی کرد. همیشه از ابتدا به میدان نمی‌رفت زیرا در آن زمان تقریبا جوان بود. او در 3 فصل، 78 گل زد. این یعنی 26 گل در هر فصل! یک مهاجم دیگر هم داشتم به نام دیگو میلیتو. او یک  فصل برایم بازی کرد و 30 گل زد و 3 جام کسب کرد. یک مهاجم دیگر داشتم که یک فصل و نیم برایم بازی کرد و در یک نیم فصل مصدومیت شدیدی داشت؛  یک پسر قد بلند به نام زلاتان. او 58 گل به ثمر رساند و  29 گل در هر فصل به ثمر رساند. 

او در نهایت افزود: برای مرسون احترام زیادی  قائل هستم. فکر می‌کنم هری کین هیچ مشکلی برای گلزنی در تیم من نخواهد داشت؛ مخصوصا وقتی از نظر بدنی آماده و سرحال باشد و به طور مرتب بازی کند. این پیام من برای کسی است که احترام زیادی برایش قائلم. 

برچسب ها:

ورزش