سعيد اوحدي، الگوی مديران در جمهوری اسلامی

5efd9127c6f45_2020-07-02_12-17
علي دارابي معاون امور استان‌های سازمان صداوسيما پس از ديدار با سعيد اوحدي رئيس جديد بنياد شهيد پستي اينستاگرامی درباره او نوشت.

در این متن آمده است:

 

برای تحصيلات دانشگاهي عازم آمريكا شد.

با پيروزي انقلاب به ايران برگشت تا به كشور و مردم خدمت كند.

جنگ تحميلي رژيم بعثي عراق با حمايت آمريكا، اروپا و ارتجاع عرب عليه ايران آغاز شد.

براي دفاع از استقلال، امنيت و مرزهاي جغرافيايي و عقيدتي و كشورش عازم جبهه شد.

رشادت‌ها، ايثارگری‌ها و مجاهدت‌های زيادی از خود نشان داد.

در يكی از عمليات‌های جنگ توسط رژيم متجاوز بعث به اسارت در آمد و ساليان زيادي اردوگاه‌هاي مختلف در اسارت، شكنجه و آزار بود.

فقط ۶ ماه در زندان مخوف الرشيد بغداد مطلقاً از نعمت روز و هواخوري محروم شد.

وقتي موقتاً از اين زندان رهايي يافت تمام پوست سر و صورتش ريخته بود، در طول دوران اسارت به همراه جمعي از آزادگان و مجاهدان سرافراز چون حاج علي بخشي زاده از ياران و بازوان پرتوان مجاهد نستوه حجت‌الاسلام علي اكبر ابوترابي محسوب می‌شد.

بعد از پايان جنگ در عرصه‌ها و مسووليت‌های مختلف مشغول خدمت به كشور شد و مسئولیت‌هاي مختلفي را بر عهده گرفت؛ ستاد رسيدگي به امور آزادگان، وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامي، سازمان حج و زيارت، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران.

با اصرار فراوان مسئوليت "بنياد شهيد" را چندی است به دوش او گذاشته‌اند.

می‌گفت: "می‌ترسم بار امانت فرزندان شهدا و ايثارگران را نتوانم بدرستی در اين مسئوليت انجام دهم" و اين دغدغه اصلي من براي پذيرش اين مسئوليت بود.

درباره مجاهد نستوه، شهيد زنده و آزاده سرافراز «حاج سعيد اوحدي» مي‌گويم.

همسرايشان افتخار دارد كه برادرش شهيد شده و بعد از شهادت همسرش با حاج سعيد ازدواج كرده است، او كه در همه مراحل جهاد و ايثارگرى همراه و ياور حاج سعيد بوده است.

در ديداري كه با او داشتم واقعاً در دنياي ديگري سير كردم و با انسانهايي كه داراي آرمانهاي بلند و اهداف نوراني و خدايی هستند بيشتر آشنا شدم، اوحدى مديرى پاكدست، مردمى، ساده‌زيست، جهادى، ايثارگر است كه تمام عمر خود را وقف خدمت به مردم و كشور كرده است، قدر اين انسان‌هاي شريف، خدوم و خدمتگزار را بدانيم. خاطرات زيادي در سينه دارد و به‌خصوص از زنده‌ياد حجت‌الاسلام علي اكبر ابوترابی...

برای سلامتی و موفقيت ايشان دعا كنيم.

برچسب ها:

اجتماعی