صادرکننده ای که ارز را وارد بازار نکند خائن است/اعتراف می‌کنم در بخش مسکن دچار عقب‌ماندگی شدیم

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت، گفت: سخنم را با افتتاح‌های مهمی که در این روزها داشتیم و برای آبادانی و امنیت شرق ایران بسیار مهم و سرنوشت ساز است شروع می‌کنم. یکی از اهداف دولت یازدهم و دوزادهم توسعه استان‌های محروم به ویژه سیستان و بلوچستان بود.

بیشتر بخوانید:

سوال از رئیس‌جمهور کدام درد را دوا می‌کند؟

روحانی: هیجان زدگی کاذب نباید بورس را متاثر کند

وی افزود: رساندن گاز به این استان از جمله طرح هایی بود که برای این استان تعریف شد و وقتی مشعل گاز در دولت یازدهم در زاهدان روشن شد، یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود. بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور با اقدامات دولت ظرفیت آن از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسید که تحولی بزرگ نه تنها برای سیستان و بلوچستان بلکه برای خط ترانزیتی جنوب به شمال بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: نسبت به مسکن به عنوان رئیس‌جمهور اعتراف می‌کنم که یک عقب ماندگی را در دولت یازدهم داشتیم به دلیل اینکه برخی از طرح‌های مسکن ما اجرایی و عملیاتی نشد و آنهم به دلیل اینکه برخی از طرح‌های مسکن ما اجرایی و عملیاتی نشد البته طرح هایی که در زمینه هوایی، ریلی و جاده‌ای داشتیم. در ستاد ملی کرونا مصوب شد ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف روستاها و شهرها به وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافت.

وی در مورد بازگشت ارز توسط صادرکنندگان گفت: صادرکنندگان ارز باید ظرف سه ماه ارز خود را به کشور وارد کنند و در غیر اینصورت هر وقت ارز را وارد کند بانک مرکزی موظف است به نرخ زمان سر رسید موظفی آن بخرد و دیگر حق ندارد در سامانه نیما ارز خود را به قیمت روز بفروشد.صادرکننده ای که ارز را وارد بازار نکند خائن است.

روحانی با تشکر از دو قوای دیگر در زمینه لزوم آوردن ارز به داخل کشور اظهار داشت: در این موضوع همه با هم هم‌نظر هستند.

برچسب ها:

سیاسی