احتمال وقوع طوفان و گرد وخاک در نوار شرقی کشور

5f0568eecf031_2020-07-08_11-04
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۳ روز آینده در استان‌های غربی از جمله آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان و همچنین ارتفاعات البرز در شمال استان‌های تهران، قزوین و البرز و جنوب استان‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد، شمال و شرق فارس و هرمزگان و جنوب کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد زخ می‌دهد.

وی ادامه داد: همین شرایط جوی برای در روز‌های شنبه و یکشنبه برای مناطق شمال غرب کشور، غرب دریا وسواحل خزر، ارتفاعات البزرو استان کرمان و همچنین شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

رفیعی افزود: شرق دریای عمان طی ۳ روز آینده مواج و متلاطم است و به لحاظ شرایط دمایی از امروز تا فردا در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره با اینکه از جمعه تا اویل هفته آینده کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۶ درجه پیش بینی می‌شود، بیان کرد: از امروز تا پنجشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه گرد و خاک اتفاق می‌افتد و از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده سرعت وزش باد در این مناطق افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای شمال استان سیستان و بلوچستان طوفان و گردو خاک پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: آسمان تهران امروز صاف است و در بعد از ظهر وزش باد رخ می‌دهد.

رفیعی عنوان کرد: در ارتفاعات استان تهران احتمال دارد در ساعت‌های بعد از ظهر افزایش ابر، بارش‌های پراکنده و افزایش ابر اتفاق بیفتد و حداکثر دما در پایتخت امروز ۳۶ درجه سانتی گراد است که نسبت به دیروز ۲ درجه افزایش داشته است و حداقل دما در تهران امروز به ۲۵ درجه می‌رسد.

برچسب ها:

اجتماعی