به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، شهاب الدین صابونچی در مراسم امضای تفاهم نامه میان سازمان جوانان هلال احمر و دانشگاه فرهنگیان با اشاره به این نکته که در کشور ما امکان وقوع ۷۵ درصد از حوادث طبیعی شناخته شده در دنیا وجود دارد، گفت: باید آمادگی مقابله با این حوادث در همه اقشار جامعه وجود داشته باشد و برای دستیابی به این مهم، آموزشهای نظری کفایت نمیکند و باید آموزشهای مهارتی را در دستور کار قرار دهیم.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر نهاد ثروتمندی به لحاظ مادی نیست، اظهار کرد: اما این نهاد از نظر سرمایههای اجتماعی مورد توجه طیف گسترده مردم است و میتوان آن را نهادی سرمایهدار دانست.
وی ضمن استقبال از تقارن امضای این تفاهمنامه با هفته وحدت، اهمیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان نقطه اتصال آموزش عالی و آموزش و پرورش را مضاعف برشمرد و ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این تفاهمنامه در سراسر کشور، شاهد آشنایی بیش از پیش جامعه فرهنگیان و معلمان و به تبع آنان دانشآموزان و خانوادههای ایشان با اصول و اهداف هلال احمر و مهارتهای مختلف مرتبط با آن باشیم.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه ما مصریم از سنین کودکی و نوجوانی، علاقهمندان را جذب و آموزشهای لازم را برای توانمندسازی آنها بکار گیریم اضافه کرد: یکی از مصادیق این همیاری و مشارکت سال گذشته در زلزله کرمانشاه بود که جمعیت هلال احمر و به ویژه اعضای سازمان جوانان وارد عمل شدند.
صابونچی تصریح کرد: علاوه بر این همکاریها؛ در حوزه آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد هم گامهای جدی برداشتهایم همچنین در مدارس طرح ملی دادرس را برای دانشآموزان اجرا میکنیم که امسال هفتمین سال فعالیت آن را شاهد هستیم و در کنار آن با اقداماتی نظیر توزیع نوشت افزار و کتاب در میان دانشآموزان و کودکان به ویژه در مناطق محروم، در جهت کاهش تبعیض و محرومیت و ارتقای کرامت همنوعان خود گام برمیداریم.
فراگیری مهارت های بشردوستانه، مهارت زندگی در معلمان است
در ادامه این مراسم حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه آموزشهای مهارتی بهترین نوع آموزشها محسوب میشود گفت: میتوانیم با گسترش چنین آموزههایی بین دانشجو معلمان فرصت آموزشی غنی را برای آنها تأمین کنیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اکنون دانشگاه در حال عبور از گردنههای سختی است و باید نهایت تلاش را برای ارتقای کیفیت آموزشها در این دانشگاه به خرج دهیم تا خروجیهایمان عملکرد قابل قبولی را در نظام تعلیم و تربیت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه یک معلم حدود ۳۰ سال در نظام تربیت و تربیت خدمت میکند، گفت: اگر آموزشهای لازم و مناسب حتی در جزئیترین موارد را به این گروه مورد توجه قرار دهیم برای مانایی و تاثیرگذاری این قشر در جامعه آثار مثبت آن را خواهیم دید.
خنیفر تصریح کرد: آموزشهای مربوط به کمکهای اولیه و چگونگی مواجهه با حوادث در هنگام وقوع آن یکی از مهمترین آموزشهاست که میتواند در حفظ سلامت افراد تاثیر بسزایی داشته باشد و اگر این آموزشها در جامعه معلمان جدی گرفته شود به طبع آن در جامعه، ترویج این آموزشها را شاهد خواهیم بود چرا که دانش آموزان در کلاس درس؛ این موضوع را قطعا از معلم خود میآموزند و به دنبال آن چنین آموزشهایی در خانوادهها تسری مییابد.
وی در پایان اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه؛ موقعیتی فراهم میشود تا دانشجو معلمان بتوانند در کنار آموزشهای موجود از ظرفیت سازمان جوانان و آموزشهای آن بهره بگیرند.
انتهای پیام/