بیانیه وزارت خارجه عراق درباره تامین برق

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق امروز جمعه در بیانیه خود اعلام کرد: روز گذشته جلسه سه جانبه ای بین نمایندگان دولت های عراق و آمریکا و شورای همکاری برای بحث درباره موضوع پروژه اتصال شبکه برق عراق به کشورهای این شورا برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: این جلسه با سازماندهی و حمایت دولت آمریکا با هدف تلاش برای ایجاد یک مسیر موثر به منظور اجرای پروژه اتصال برق عراق به کشورهای شورای همکاری و نیز گام برداشتن در مسیر تشویق همکاری اقتصادی بین عراق و شورای همکاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

تلاش آمریکا برای صادرات برق از کشورهای عربی خلیج فارس به عراق

وزارت خارجه عراق از صدور بیانیه مشترکی خبر داد که در آن آمده است: دولت عراق و آمریکا و شورای همکاری بر حمایت کامل دوباره خود از پروژه کارگروه اتصال شبکه برق شورای همکاری به منظور اتصال شبکه های برق عراق و اعضای این شورا به یکدیگر تاکید می کنند و آمریکا متعهد به تسهیل این پروژه و تامین حمایت لازم در صورت لزوم است.

در این بیانیه پایانی همچنین آمده است: این پروژه انرژی برق ضروری شهروندان عراقی را تامین و از توسعه اقتصادی در عراق به ویژه استان های جنوبی حمایت خواهد کرد.

این بیانیه آورده است: دولت عراق و شورای همکاری و آمریکا در انتظار گام برداشتن برای همکاری روز افزون و مستحکم در زمینه های اقتصادی و انرژی بین آمریکا و عراق و شورای همکاری هستند تا بنیانی برای صلح و توسعه و شکوفایی در منطقه باشد.

براساس این بیانیه، دولت عراق و شورای همکاری و آمریکا خواهان اجرای سریع و کامل تعهدات جامعه بین المللی در سال ۲۰۱۸ میلادی در جریان کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در کویت شدند.

برچسب ها:

جهان