جزئیات سومین جلسه دادگاه مدیران سابق بانک مرکزی

به گزارش مشرق، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مدیران سابق بانک مرکزی در شعبه ۱۰۶۵ دادگاه کیفری دو و به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

امید اسدبیگی، مهرداد رستمی، مجتبی کحال زاده، جواد بصیرانی، مهرداد رستمی، اکبر لارنجامی، فرشاد طالبی، مهدی توسلی، سید رسول سجاد، محسن صالحی، سید محمد حسینی، فرزاد محمدی، اسدالله سیفی، شهریار دربانی، سید محمدرضا آل علی، موسی حسن زاده، محمدرضا قائدی، میثم فرجام، محمد نوری، محمد بیرانوند، سید وحید حسینی، حمیدرضا مخبر و رضا انصاری متهمان این پرونده هستند.

در جلسات پیش کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شد و متهمان اسدبیگی و سجاد و صالحی به دفاع از خود پرداختند.

بیشتر بخوانید:

گزارش اطلاعات سپاه درباره ارتباط دانیال زاده، فریدون و طبری

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده سه محکوم به اعدام

پنج متهم پرونده متواری هستند

در ابتدای جلسه قاضی مسعودی مقام اظهار کرد: پرونده حاضر در رابطه با مسئولین سابق بانک مرکزی است و اگر تخطی صورت گرفته باید رسیدگی انجام شود.

وی ادامه داد: این به این به معنا نیست که اگر پرونده‌ای طرح می‌شود ما زحمات بی‌دریغ و بی‌شائبه کل کارکنان بانک مرکزی را زیر سئوال ببریم در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران چه در سنوات سابق و چه در حال حاضر بسیاری از کارکنان هستند که شبانه‌روزی برای کشور زحمت می‌کشند.

قاضی مسعودی مقام افزود: دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند که اگر تخلفی صورت میگیرد تمام کارمندان را زیر سوال ببریم در حال حاضر هم بسیاری از کارکنان بانک مرکزی به طور شبانه روزی مشغول خدمت به کشور هستند.

تصاویری از کیف حاوی سکه و ارزهای مکشوفه از مدیران سابق بانک مرکزی در دادگاه

در ادامه جلسه نماینده دادستان گفت: آقای آل علی جزء کارگزار بانک مرکزی بوده است و در خصوص تغییر ریت آقای آل علی با آقای صالحی ارتباط نزدیکی داشته است و بر اساس آن علی صالحی نرخ نگه می‌داشته است.

وی ادامه داد: مبالغ بسیاری به آقای صالحی پرداخت شده و ۲۰۰ هزار دلار ناشی از استعلام مجدد نرخ سود بود که به یکی از کارگزاران بانک مرکزی به نام آل علی پرداخت شده است و آل علی مدعی است که ۱۲۰ هزار دلار به صالحی پرداخت کرده و ۸۰ هزار دلار سود او است.

در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان فیلمی از اقرارات آل علی پخش کرد، همچنین نماینده دادستان تصاویری از پیام‌های میان آل علی و صالحی که در پیام رسان با یکدیگر داشتند منتشر کرد.

شاه محمدی گفت: از تمام کارگزاران که بپرسید می‌گویند تغییر ریت متعلق به آقای صالحی بوده است و آقای صالحی افتتاح این کارگزاران را نمک گیر می‌کرده است و سپس از آن‌ها درصدهایی دریافت می‌کرد.

وی ادامه داد: همچنین برخی از کارمندان صالحی می‌گویند که خرج دفتر را از صرافی و سکه‌هایی می‌گرفتند که متعلق به صرافی ایتال بوده است و هر دفتر هزینه خود را از این راه درمی آورد.

برچسب ها:

سیاسی