۱۰ پرسش و پاسخ اساسی در مورد «روزنامه رسمی کشور»

5f17d5404a8b7_2020-07-22_10-27
روزنامه رسمی یا به طور دقیق‌تر «روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران» یک نهاد وابسته به قوه قضائیه است.

به این خاطر که روزنامه رسمی کشور یک ارگان دولتی بسیار مهم در روند‌های مرتبط با اشخاص حقوقی است، بر آن شدیم تا در یک مقاله‌ی مجزا به طرح «۱۰ پرسش و پاسخ اساسی» پیرامون این نهاد بپردازیم. 

 

۱. «روزنامه رسمی کشور» چیست؟
روزنامه رسمی یا به طور دقیق‌تر «روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران» یک نهاد وابسته به قوه قضائیه است.

 

۲. وظیفه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی چیست؟
نهاد روزنامه رسمی وظیفه دارد تا اخبار مرتبط با قوه‌ی قضائيه و مصوبات مجلس را منتشر نماید. همچنین هرگونه فعالیتی در قالب اشخاص حقوقی، اعم از «ثبت شرکت»، «ثبت برند»، «تغییرات شرکت‌ها و موسسات تجاری و غیر تجاری»، باید در روزنامه رسمی چاپ شود.

 

۳. آیا امکان استعلام شرکت در روزنامه رسمی وجود دارد؟
همانطور که گفته شد شرکت‌ها موظفند تا آگهیِ هرگونه ثبت و تغییرات را در روزنامه رسمی کشور به چاپ برسانند. از طرفی آگهی چاپ شده در روزنامه رسمی، سندی معتبر است. پس پاسخ این سوال مثبت است. می‌توان با مشاهده‌ی آخرین آگهی روزنامه رسمی شرکت‌ها اقدام به استعلام آخرین وضعیت شرکت کرد.

 

۴. هزینه آگهی در روزنامه رسمی چقدر است و به چه صورتی تعیین می‌شود؟
هزینه آگهی در روزنامه رسمی یک مبلغ ثابت نیست و به تعداد کاراکتر و خطوط و همچنین نوع آگهی وابسته است. ولی به طور کلی این هزینه می‌تواند از ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تغییر پیدا کند.

 

۵. آیا می‌توان به طور آنلاین و اینترنتی اقدام به پرداخت هزینه روزنامه رسمی کرد؟
بله. به دو روش می‌توانید اقدام به پرداخت اینترنتی هزینه روزنامه رسمی کنید. روش اول این است که به سایت روزنامه رسمی کشور، rrk.ir، مراجعه کنید و مراحل مورد نیاز را طی کنید. روش دوم این است که به سامانه روزنامه رسمی آسان‌ثبت مراجعه و اقدام به پرداخت کنید.

به دلیل اینکه استفاده از سایت rrk زمان‌بر و پردردسر است، بسیاری ترجیح می‌دهند تا از سامانه‌ی مدرن آسان‌ثبت استفاده کنند. خصوصا افرادی که به طور مداوم مجبور به چاپ آگهی در روزنامه رسمی هستند و همیشه باید چندین آگهی شرکت را به طور همزمان به چاپ برسانند، استفاده از «سامانه روزنامه رسمی آسان‌ثبت» بهترین انتخاب است.

 

۶. بهترین راه پیگیری چاپ آگهی در روزنامه رسمی چیست؟
برای کسانی که از سامانه آسان‌ثبت استفاده می‌کنند کار، بسیار ساده است. با مراجعه به پنل کاربری خود می‌توانند در هر زمانی اقدام به پیگیری چاپ آگهی در روزنامه رسمی کنند. ناگفته نماند که نیاز چندانی هم به این کار نیست! به این دلیل که این سامانه هرگونه تغییراتی در روند چاپ آگهی را بلافاصله از طریق پیامک و ایمیل به شما اطلاع می‌دهد.

 

۷. چگونه می‌توانم آگهی چاپ شده در روزنامه رسمی را دریافت کنم؟
آگهی‌ها روزنامه رسمی کشور به دو حالت قابل دریافت هستند. حالت اول نسخه کاغذی آگهی شماست و حالت دوم دریافت نسخه PDF (نسخه الکترونیکی امضا شده) روزنامه رسمی است.

نسخه‌ی PDF روزنامه رسمی اعتباری کاملا برابر با نسخه‌ی کاغذی آن دارد. از طرفی دارای مزیت‌هایی چون نقل و انتقال فوری و عدم امکان خراب‌شدن است. به همین خاطر پیشنهاد می‌دهم که از نسخه‌ی الکترونیکی امضا شده‌ی روزنامه رسمی ‌(PDF روزنامه رسمی) شرکتتان استفاده کنید.

 

۸. مدارک مورد نیاز برای استفاده از سامانه روزنامه رسمی آسان‌ثبت چیست؟
برخلاف سایت روزنامه رسمی کشور، rrk.ir، سامانه‌ی آسان‌ثبت از شما حداقل اطلاعات را دریافت می‌کند. شما می‌توانید تنها با وارد کردن «شناسه ملی شرکت»، «شماره تلفن همراه» و همچنین «آدرس خود برای ارسال نسخه کاغذی» اقدام به استفاده از سامانه آسان‌ثبت کنید.

 

۹. نحوه آگهی در سایت روزنامه رسمی (rrk.ir) به چه صورت است؟
ثبت نام در سامانه rrk
وارد کردن شماره تلفن همراه و آدرس
پس از تایید اطلاعات، ورود به پنل کاربری
وارد کردن شماره مکانیزه ۱۸ رقمی و ورود به قسمت پرداخت هزینه‌ انتشار آگهی 
دریافت شماره پیگیری
*** توجه داشته باشید که با استفاده از سایت روزنامه رسمی کشور (rrk)، شما باید برای تک به تک آگهی‌های خود تمام مراحل بالا را طی کنید. ولی با استفاده از سامانه هوشمند پیگیری و پرداخت آگهی روزنامه رسمی (AsanSabt.com/Rasmi) تنها نیاز به یک‌بار طی کردن مراحل بالا است؛ در سامانه آسان‌ثبت هر تعداد آگهی هم تفاوتی در مراحل ایجاد نمی‌کند.

 

۱۰. سامانه هوشمند پیگیری و پرداخت آگهی روزنامه رسمی «آسان‌ثبت» چه خدماتی ارائه می‌کند؟
اطلاع از آگهی‌های پرداخت نشده شرکت خود
اطلاع از تعداد آگهی‌های پرداخت نشده
پیگیری چاپ آگهی در روزنامه رسمی
عدم نیاز به طی مراحل زیاد برای ورود به سایت روزنامه رسمی
دریافت آسان pdf یا همان نسخه الکترونیکی امضا شده روزنامه رسمی
ارائه پیامکی لینک دانلود نسخه الکترونیکی امضا شده روزنامه رسمی به محض چاپ آگهی

برچسب ها:

اجتماعی