شمار مبتلایان به ۱۵ میلیون ۲۵۰هزار نزدیک شد

5f1892ed00383_5f1892ed00385
انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف همچنان ادامه داشته و قربانی می گیرد.

تا به این لحظه کشورهای آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی و پرو به ترتیب رتبه های اول تا ششم جدول دنیا را به لحاظ تعداد ابتلا و مرگ و میر به خود اختصاص داده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

 تصاویر و منابع از  که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

پس از گسترش جهانی ویروس کرونا، سازمان جهانی بهداشت و مراجع پزشکی آمریکا با تجدیدنظر در توصیه‌های اولیه خود اعلام کردند که زدن ماسک تاثیر زیادی در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا دارد. سران کشورها برای آنکه مردم خود را ترغیب به رعایت این توصیه کرده و جلوی افزایش تعداد مبتلایان و جانباختگان را بگیرند، تصاویری ماسک بر صورت از خود منتشر کردند. رئیس جمهوری آمریکا نیز زیر ذره بین رسانه‌ها قرار گرفت تا معلوم شود تا چه حد خود را ملزم به رعایت توصیه‌های بهداشتی می‌کند. در همین راستا ترامپ پس از ماه‌ها لجاجت و افزایش مبتلایان و متوفیان ویروس کرونا بالاخره به صرافت افتاد که نه تنها خود از ماسک استفاده کرده بلکه دیگران را نیز به رعایت این توصیه بهداشتی ترغیب کند. این در حالی است که اخیرا ، رئیس‌جمهور آمریکا را در حال صحبت در جمع هوادارانش در «هتل بین‌المللی ترامپ»، بدون ماسک نشان می‌دهند.

رئیس جمهوری آمریکا  همچنین گفته است، در صورتی که هر کشوری از جمله چین بتواند اول به تولید موفقیت‌آمیز واکسن کووید-۱۹ دست یابد، دولتش آماده همکاری با آن است. وی همچنین در کنفرانس خبری درباره همه‌گیری ویروس کرونا که بار دیگر آن را ویروس چینی توصیف کرد، گفت که احتمالا شرایط همه گیری کرونا پیش از آنکه بهتر شود بدتر شود.

در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا درجهان از مرز 15 میلیون نفر عبور کرده است، تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا نیز از 4 میلیون نفر گذشت که  خبر خوبی برای دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور که این روزها عملکرد دولت در مقابله با این ویروس زیر ذره بین منتقدان و سیاستمداران قرار دارد، نیست.

، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) امروز در بیانیه‌ای باتوجه به تست‌های آنتی‌بادی انجام شده در بازه زمانی دو ماهه مارس تا مه (فروردین تا خرداد) آمار واقعی مبتلایان به کرونا را ۱۰ برابر آمار رسمی آن تخمین زده است.

گزارش منتشر شده در این مرکز براساس نمونه خون ۱۶ هزار نفر در ۱۰ منطقه مختلف آمریکا بوده است. در این نتایج نمونه‌هایی از افرادی که علائمی خفیف داشته یا در کل علائمی نداشتند هم یافت می‌شود. این در حالی است که آمریکا در روز گذشته 67,140 مورد ابتلای جدید و 1119 مورد فوت را ثبت کرده است.در آخرین آمار نیز با ثبت 40,814  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به  4,069,383 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 616 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به145,569  تن می رسد.

برزیل

نتیجه تست کرونای رئیس‌جمهور برزیل پس از سپری شدن دو هفته از ابتلا به بیماری، برای بار سوم مثبت اعلام شد. ، دولت برزیل در این باره گفت: «روز گذشته، ۲۱ جولای، از رئیس‌جمهور تست گرفته شد و نتیجه آن مثبت بود. رئیس‌جمهور بولسونارو همچنان در وضعیت خوبی به سر می‌برد و تیم پزشکی ریاست‌جمهوری از وی مراقبت می‌کند». گمانه‌زنی درباره احتمال ابتلای بولسونارو به کرونا وقتی مطرح شد که تعدادی از دستیاران وی که او را در سفر ماه مارس به فلوریدا برای ملاقات با ترامپ در عمارت «مارا لاگو» همراهی کرده بودند، آزمایش ابتلایشان به کرونا مثبت اعلام شد. در آن زمان بولسونارو ابتلا به کرونا را تکذیب کرد و گفت قوای بدنی او دلیل عدم ابتلایش بوده است. او همچنین تلاش کرد نتیجه آزمایشش فاش نشود. رئیس جمهور برزیل در ماه‌های نخست، شیوع ویروس کرونا را یک «آنفولانزای کوچک» توصیف کرده و معتقد بود که تعطیل کردن اقتصاد پیامدهای بدتری برای کشور از همه گیری ویروس کرونا به همراه خواهد داشت.

ایالت سائو پائولو در جنوب شرقی برزیل؛ پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور  بالاترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در برزیل داراست. پس از آن نیز ایالت ریودوژانیرو در جایگاه دوم به لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان قرار دارد. روز گذشته نیز این کشور 44,887 مورد ابتلا و 1,346 مورد فوت را ثبت کرد.

 در تازه ترین آمار نیز ، با ثبت 11,627  مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به2,178,159  تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز231  تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 81,828 تن می رسد.

هند

تازه ترین تحقیقات نشان می دهد که کشور هند به کانون ویروس کرونا تبدیل شده و از هر چهار هندی در پایتخت این کشور، یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است.  در این تحقیقات که به صورت تصادفی انجام گرفت، از ۲۱ هزار و ۳۸۷ نفر نمونه خون برای تشخیص ویروس کرونا گرفته شد. براین اساس تست کرونای نزدیک به ۲۴ درصد این افراد مثبت بوده است. این تحقیقات نشان داد شیوع ویروس کرونا در دهلی نو بسیار گسترده‌تر از آنچه مقامات دولتی تصور می‌کرده اند، بوده است.

پیش‌تر مقامات محلی دهلی نو اعلام کرده بودند تاکنون ۱۲۴ هزار نفر از جمعیت ۲۰ میلیونی این شهر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. با این وجود، با استناد به تحقیقات جدید ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند. در این تحقیقات که به صورت تصادفی انجام گرفت، از ۲۱ هزار و ۳۸۷ نفر نمونه خون برای تشخیص ویروس کرونا گرفته شد. براین اساس تست کرونای نزدیک به ۲۴ درصد این افراد مثبت بوده است. این تحقیقات نشان داد شیوع ویروس کرونا در دهلی نو بسیار گسترده‌تر از آنچه مقامات دولتی تصور می‌کرده اند، بوده است.

پیش‌تر مقامات محلی دهلی نو اعلام کرده بودند تاکنون 124 هزار نفر از جمعیت 20 میلیونی این شهر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. با این وجود، با استناد به تحقیقات جدید4 میلیون و ۶۵۰ هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند.

در تازه ترین آمارها و تا به لحظه نگارش این گزارش هند تا کنون 45,508 مورد ابتلای جدید را شناسایی کرده است که در کل شمار مبتلایان را به 1,239,593 رساند. 1125 تن نیز در 24 ساعت گذشته جان باخته اند تا شمار کلی تلفات به عدد 29,895 برسد.

روسیه

میخاییل میشوستین روز چهارشنبه در دومای روسیه گفت که در زمان حاضر چندین مرکز پژوهشی-علمی روسیه به کار ساخت واکسن کرونا می پردازند. 

وی افزود: ازجمله وزارت بهداشت، وزارت آموزش و علوم روسیه، سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه و آژانس فدرال میکروبیولوژی و باکتریولوژی روسیه در حال ساخت واکسن کرونا هستند. در زمان حاضر ساخت این واکسن در ۱۷ سازمان علمی روسیه جریان دارد.  بر اساس اطلاعات سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه، چهار واکسن تاثیر مصونیت بخشی خود را نشان دادند. در مورد دو واکسن کرونا آزمایش بالینی در مراحل نهایی قرار دارد که شامل مرکز گامالیا و وزارت دفاع روسیه می شود. در مرکز وکتور و مرکز تحقیقاتی واکسن روسیه نیز برای آغاز آزمایش واکسن آماده می شوند.

گفتنی وزیر بهداشت روسیه به تازگی اعلام کرد که واکسن کرونا ساخت این کشور برای پیشگیری از ابتلای مردم به این ویروس همه گیر به زودی ثبت می‌شود تا به صورت رسمی در اختیار عموم قرار بگیرد.

 ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه نیز گزارش داد که تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا طی یک روز گذشته در 83 منطقه فدرال این کشور، 5 هزار و 862 نفر شناسایی شده است، طی این مدت 165 نفر جان باخته و 9 هزار و 669 بیمار مبتلا از قبل هم بهبود یافته‌اند.  بر اساس این اطلاعات، رشد روزانه موارد آلودگی جدید در روسیه به زیر 0.75 درصد کاهش یافته است. ضمن اینکه، در یک چهارم از افراد آلوده ، علائم بالینی این بیماری مشاهده نمی‌شود.

این ستاد با اعلام اینکه، تعداد کل افرادی که در طول دوره شیوع ویروس کرونا به این عفونت آلوده شده‌اند، به 789 هزار و 190 نفر افزایش یافته است.

به طور خاص، موارد جدید آلودگی طی 24 ساعت اخیر، 638 مورد در شهر مسکو، 234 مورد در منطقه سه‌وردلوفسک، 221 مورد در منطقه خودمختار خانتی-مانسیسک، 217 نفر در منطقه نیژنی نوگوراد و 186 نفر در سن‌پترزبورگ شناسایی شده است.

مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک نیز از افزایش 915 مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته خبر داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 40 هزار و 400 نفر رسیده است.

همچنین با ابتلای 6 هزار و 859 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 356 هزار و 255 نفر افزایش یافته است.تاکنون 227 هزار و 165 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته‌اند.اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

عربستان سعودی

وزارت بهداشت عربستان به آمار جدید مبتلایان به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر همین اساس، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۳۱ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۲۵۸ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.وزارت بهداشت عربستان، همچنین به مرگ ۴۴ نفر دیگر بر اثر کرونا در این کشور طی ساعات گذشته هم اشاره کرد تا شمار فوتی های ناشی از کرونا در سعودی به ۲ هزار و ۶۰۱ نفر برسد.

مقامات بهداشتی سعودی، از بهبودی ۳ هزار و ۱۳۹ نفر دیگر از چنگال کرونا هم خبر دادند.وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که ۲ هزار و ۱۴۳ کرونایی در این کشور وضع وخیمی دارند.

عراق

به گزارش وزارت بهداشت و محیط زیست عراق بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با انجام ۱۸ هزار و ۴۱۶ آزمایش دیگر در رابطه با نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در آزمایشگاه های مختلف طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع نمونه های آزمایش شده در سراسر این کشور از آغاز شیوع ویروس تاکنون به ۸۴۴ هزار و ۲۱۸ مورد افزایش پیدا کرد.

بنا بر آن چه در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده، نتایج آزمایش های انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته حاکی از آن است که دو هزار و ۷۰۶ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند و در نتیجه آن نیز مجموع افراد مبتلا در این کشور به ۹۹ هزار و ۸۶۵ تن افزایش یافته تا آمار مبتلایان در آستانه شش رقمی شدن و عبور از مرز ۱۰۰ هزار قرار بگیرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که با مرگ ۹۲ تن دیگر از مبتلایان به نسل جدید ویروس کرونا در عراق در ۲۴ ساعت گذشته، آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس در این کشور از مرز چهار نفر فراتر رفته و به چهار هزار و ۴۲ نفر افزایش یافته است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت عراق، در ۲۴ ساعت گذشته همچنین دو هزار و ۱۹۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود پیدا کردند تا شمار افراد بهبودیافته در این کشور به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر یعنی ۶۷.۲ درصد مجموع مبتلایان افزایش یابد در حالی که هم اکنون ۲۸ هزار و ۶۷۶ مبتلای دیگر نیز بستری هستند از جمله ۴۴۱ تن که در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

ایران

در ایران سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز ۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۹۳۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

لاری با بیان این که خوشبختانه تا کنون ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: ۳۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه  افزود: تا کنون دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در پایان با بیان این که همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

برچسب ها:

اجتماعی