موسوی سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان شد

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان معرفی شده و عازم باکو شود.

جواد جهانگیرزاده سفیر فعلی ایران در باکو است.

بیشتر بخوانید:

درخواست سازمان ملل از جمهوری آذربایجان و ارمنستان

موسوی در شرایطی به کشور همسایه خواهد رفت که آذربایجان اخیرا شاهد تحولات مهمی، به ویژه در خصوص در قبال تحولات مربوط به قره باغ و ارمنستان بوده است.

بیشتر بخوانید:

تقابل نظامی روسیه و ترکیه به قره باغ رسید / از پهپادهای اسرائیلی تا توپخانه روسی؛ حامیان خارجی در منازعه آذربایجان و ارمنستان چه می‌کنند؟ +تصاویر و نقشه

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هفته گذشته سفری ۲ روز را به استان اردبیل داشت و در آنجا با تعدادی از مقامات این استان مرزی (در مجاورت با جمهوری آذربایجان) از جمله دیدار با استاندار و امام جمعه شهر اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

موسوی امروز پنجشنبه نیز با سفر به آذربایجان شرقی، در دیدار با مسئولان این استان نقش استان‌های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه را بسیار مهم و اساسی دانست و اظهار داشت: آذربایجان شرقی جایگاه خوبی در روابط ایران و آذربایجان دارد، اما باید تلاش کنیم تا این جایگاه ارتقا یابد و بتوانیم از ظرفیت‌های این استان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان استفاده کنیم.

سید عباس موسوی طی حکمی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان منصوب شده و قرار است تا شهریور ماه در سمت سخنگوی وزارت خارجه حضور داشته باشد.

برچسب ها:

جهان