اعلام زمان تکمیل آزادراه قزوین-رشت

به گزارش مشرق، محمد اسلامی امشب در حاشیه بازدید از آزادراه رشت قزوین و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکمیل هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت قزوین یکی از دغدغه‌های مردم گیلان است، اظهار کرد: سال گذشته و با دستور رئیس‌جمهور عملیات اجرایی و کارگاهی آزادراه قزوین رشت آغاز شده است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر این پروژه چندین ساله را به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید:

تردد در جاده‌های کشور کاهش یافت

وی با اشاره به تلاش برای تکمیل آزادراه قزوین رشت تا پایان سال ۹۹ گفت: تکمیل این پروژه بسیار سخت است و اکنون کارشناسان و کارگران به صورت دو شیفته در حال فعالیت بوده لذا اگر مشکلاتی در آینده گریبان‌گیر این آزادراه نشود در پایان سال جدید و طبق زمان‌بندی تعیین شده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی از با تأکید بر تامین اعتبارات لازم در خصوص تکمیل آزادراه قزوین رشت افزود: هیچ مشکل اعتباری در این خصوص وجود نداشته و با هماهنگی‌های لازم با سازمان برنامه و بودجه هر میزان پیشرفتی که پروژه داشته باشد به آن اعتبار تعلق می‌گیرد.

اسلامی با اذعان به اینکه ۱۳۰ طرح ملی در سال جهش تولید توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین شده است، تصریح کرد: با اجرایی شدن این ۱۳۰ پروژه تا خرداد ماه سال آینده ۵۱۸ کیلومتر آزادراه در کشور از جمله اتوبان قزوین به رشت به بهره‌برداری می‌رسد و مجموع آزادراه‌های کشور به سه هزار کیلومتر رسیده و روند افتتاحهای این پروژه‌ها از مرداد ماه امسال آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در سال جهش تولید دو هدف مهم را دنبال می‌کند، گفت: وزارت راه در سال جهش تولید دو نگاه یکسان و موازی دارد که یکی شامل پروژه‌های پیشرفت و توسعه که تکمیل آزادراه‌ها شامل این موارد شده و بحث دیگر محرومیت‌زدایی است که برای توسعه راه‌های روستایی و تکمیل خطوط راه‌آهن وزارت راه برنامه ویژه‌ای دارد.

برچسب ها:

سیاسی