علی دایی نامزد برترین اسطوره تاثیرگذار آسیا

به گزارش مشرق، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در جدیدترین نظرسنجی خود ۸ بازیکن اسطوره که لژیونرهای موفقی بودند و در بازگشت به لیگ‌های داخلی کشورشان بار دیگر عملکردی بسیار خوب داشتند را نامزد تأثیرگذارترین بازیکن پس از بازگشت معرفی کرده است.

در این گزارش آمده است:

بازیکنانی در کشورهای مختلف قاره آسیا هستند که ظهور درخشانی داشتند و با توانایی‌های ویژه خود باعث برانگیخته شده احساسات طرفداران زیادی شدند. فوتبال آسیا کمبودی در تولید بازیکن نخبه نداشته و در صادرات پیشگام بوده است. بازیکنان مختلفی هستند که نماد تیم‌های ملی فوتبال هستند و قصد داریم تا از میان ۸ اسطوره که پس از سال‌ها حضور در تیم‌هایی خارج از کشورشان در بازگشت به لیگ‌های داخلی نیز باعث رونق مسابقات شدند و بازیکنی تأثیرگذار بودند، برترین بازیکن آسیا را در این زمینه با رأی مخاطبان شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید:

پیام علی دایی بعد از قهرمانی پرسپولیس +عکس

رضا عنتر (لبنان)، یونس محمود (عراق)، علی دایی (ایران)، تیم کیهیل (استرالیا)، ایگور شکورین (ازبکستان)، ژنگ ژی (چین)، شونسکه ناکامورا (ژاپن) و سان جی های (چین) هشت بازیکنی هستند که در این نظرسنجی حضور دارند و در توضیح علی دایی آمده است: وقتی صحبت از فوتبال آسیا می‌شود یکی از بزرگترین نام‌ها، علی دایی است. او ۲۷ ساله بود که از پرسپولیس به السد رفت و انگیزه بالای او باعث شد تا به افسانه فوتبال ایران در سطح بین‌المللی تبدیل شود. او با درخشش در قطر به بایرن مونیخ رفت و قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کرد.

دایی در بازگشت به پرسپولیس یکی از بهترین گلزنان شد و در صباباتری هم هنرش در گلزنی را ثابت کرد. در ادامه به سایپا رفت و توانست با این تیم قهرمان شود تا در ۳۸ سالگی جام را در کسوت مربی بازیکن لمس کند. او با زدن ۱۰۹ گل ملی رکوردی جهانی در اختیار دارد و یکی از بهترین گلزنان دنیا در عرصه بین‌المللی و باشگاهی است.

برچسب ها:

ورزش