- اخبار بازار -
برند به معنای میزان اعتبار محصولات و خدمات شما نزد مخاطبان است.
برندسازی یا برندینگ نیز یعنی تصویر و حسی که از یک کمپانی، محصول، خدمات یا حتی یک شخص در ذهن مخاطبان ایجاد میشود.
منظور از برندینگ فقط نام و لوگو تجاری نیست، برندینگ میتواند نام، شعار، علامت، نماد، طرح، رنگ، فونت و یا ترکیبی از این فاکتورها باشد. در واقع، برندینگ هویت یک مجموعه را نشان میدهد.
نکاتی درباره برند شدن از طریق موتورهای جستجو
در واقع، گوگل با قرار دادن سایت شما در ابتدای لیست نتایج جستوجو، شما را به عنوان یک برند معتبر و قابل اطمینان به کاربران معرفی میکند. اینگونه تعداد مشتریان بالقوه و واقعی کسبوکار شما نیز بیشتر میشود.
برندسازی شامل دستهبندیهای مختلفی است. در اینجا مهمترین فاکتورهایی که موجب برندسازی میشود را با هم بررسی میکنیم:
وب سایت شما نیاز کاربر و موتور جستجو را بدون مشکل رفع کند.
اگر در نزدیکی شما کسی در مورد کسب و کار شما جستجو کرد، به راحتی و بی دردسر شما را بیابد.
کاربر و موتورهای جستجو به راحتی به بخش های وبسایت شما دسترسی داشته و بتوانند چیزی که نیاز دارند را بیابند.
موتورهای جستجو مطالب وب سایت شما را مفید و با کیفیت ارزیابی کنند و میزان ارتباط مطالب شما با جستجوهای کاربران را دریابند.
موتورهای جستجو مطالب وب سایت شما را در صفحه نتایج جستجو در بالاترین مکان ممکن (بالاترین رتبه در SERPs) نمایش دهند.
اطلاعرسانی و تبلیغات: باید کاری کنید که مخاطبان از وجود برند شما آگاه شوند.
فهمیدن و درک کردن: باید کاری کنید که مخاطبان هویت برند شما را فهمیده و درک کنند.
اعتبار، اعتماد و اقتدارسازی: باید کاری کنید که برند شما پیش مخاطبان معتبر، معتمد و مقتدر باشد.
وابستهسازی: باید کاری کنید که مخاطبان به تمامی خدمات و محصولات برند شما وابستگی پیدا کنند.
ارتباط دائم با مخاطبان: باید کاری کنید که ارتباط شما با مخاطبان قبلی حفظ شود و همچنین تلاش کنید با مخاطبان جدید بیشتری ارتباط برقرار کنید.
اهمیت برندسازی برای تجارتها چیست؟
اگر شما صاحب یک سایت هستید و می خواهید از سئو سایت برای بهبود وضعیت تجارت خود استفاده کنید نکته زیر را از دست ندهید…
آمارها نشان می دهند که اغلب تجارت های کوچک در سال اول شروع کار خود، دست از کار می کشند و درصد عمده ای از صاحبان تجارت های کوچک که سال اول را دوام می آورند در طول 4 سال بعدی، تجارت خود را مختومه اعلام می نمایند.شعار، پیام و هدف تجارت شما به بهترین شکل به مخاطبان منتقل شود.
برای تجارت شما حس اعتبار، اعتماد و اقتدار ایجاد شود.
بین محصولات و خدمات شما با مخاطبین شما ارتباط احساسی و حس رضایت خاطر ایجاد شود.
مخاطبان را بیشتر و بیشتر به سمت کسبوکار شما بکشاند و آنها را به خرید و استفاده از محصولات و خدمات شما ترغیب کند.
به طور کلی، برندینگ موجب میشود که مخاطبان کسبوکار شما، از میان تمامی گزینههای موجود در بازار خدمات و محصولات شما را انتخاب کنند.
چگونه گوگل برند بودن یک وبسایت را تشخیص میدهد؟
گوگل و سایر موتورهای جستوجو با توجه به برخی فاکتورها برند بودن سایتها را تشخیص میدهند و همین موجب بهتر شدن جایگاه این سایتها در صفحه نتایج جستوجو میشود.
یکی از این فاکتورها سرچ شدن آدرس وبسایت توسط کاربران است. این فاکتور به گوگل میگوید که این سایت آنقدر مهم است که کاربران آدرس آن را حفظ و یا ذخیره کردهاند.
یکی دیگر از این فاکتورها تعداد دفعاتی است که کاربران نام برند را سرچ میکنند. هرچه این کار بیشتر انجام شود، گوگل ارزش بیشتر به آن برند میدهد.
فاکتور دیگری که گوگل آن را برای تشخیص برند بودن در نظر میگیرد، تکرار شدن نام برند در سطح اینترنت است. هر چه نام برند شما در فضای وب بیشتر مطرح شود (مثلاً در مقالات و رپورتاژها)، برند شما نزد گوگل معتبرتر میشود.
چگونه به یک برند معتبر تبدیل شویم؟
با تهیه کردن یک استراتژی ویژه برای سئو سایت خود، بیشتر در چشم گوگل باشید.
هر چه بیشتر روی سایت خود کار کنید و آن را بیشتر تقویت کنید، شانس قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول نتایج جستوجوی گوگل برای عبارات کلیدی سرچ شده توسط کاربران بیشتر میشود.یکی از بهترین و معتبرترین ها در زمینه این نوع از خدمات برای پیشرفت و افزایش فروش سایت سئو روز میباشد.
در نتیجه:
برای بیشتر عبارات سرچ شده در کسبوکار خود در مقابل چشم کاربران قرار خواهید گرفت و اینگونه آگاهی آنها از محصولات و خدمات شما بیشتر شده و آنها به درک بهتری از برند شما میرسند.
با تولید محتواهای هدفمند و سئو شده در سایت خود و همچنین پرداختن به بهبود تجربه کاربری سایت تلاش کنید تا حس اعتبار، اعتماد و اقتدار در مخاطبان ایجاد شود.
با تولید کاملترین و مفیدترین محتواها در انواع مختلفی همچون: توضیحات کوتاه، توضیحات بلند، مقالات مرجع و یونیک، پادکست و تولید ویدئوهای با کیفیت برای خدمات و محصولات خود، مخاطبان را به برند خود وابسته کنید.
تا جایی که میتوانید به تولید محتوا در بستر اینترنت و فضاهای مجازی همچون شبکههای پرمخاطب اجتماعی بپردازید و دائماً با مخاطبین خود ارتباط داشته باشید و شدیداً در تلاش برای جذب مخطبین جدید باشید.
"این مطلب تبلیغاتی است"
انتهای پیام/