کارنامه مهار کرونا در ایران، آمریکا و انگلیس

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: آمریکا، چهار برابر ایران جمعیت دارد و انگلیس هم تقریبا جمعیتی معادل ایران دارد. اما در حالی که آمار قربانیان کرونا در ایران به حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در هفته های اخیر کاهش یافته، همین آمار در آمریکا به۴۱۳۴  نفر و در انگلیس به بالای ۱۱۰۰ نفر رسیده است.

یعنی به نسبت جمعیت، آمار قربانیان در آمریکا و انگلیس، ۱۰ برابر آمار ایران است و ایران در مهار کرونا، بسیار موفق تر عمل کرده است. این موفقیت در حالی به دست آمده که ما در معرض تحریم های ظالمانه آمریکا و انگلیس قرار داشته ایم و آنها نه.

با وجود این واقعیت روشن، چرا کسانی اصرار داشتند ایران را آزمایشگاه واکسن های آمریکا و انگلیس کنند؟ آن واکسن ها اگر مفید و موثر بودند، نباید آمریکا و انگلیس، رکورد آمار قربانیان کرونا در دنیا را برای چندین ماه متوالی، به خود اختصاص می دادند. به قول معروف، "کَل اگر طبیب بودی، سرِ خود دوا نمودی".

از طرف دیگر، همین ها حتی دارو را هم در چند سال اخیر، مورد تحریم قرار دادند و بنابراین، اکنون احتمال این که بخواهند محصولات نامرغوب خود را در ایران و کشورهای مشابه تست کنند، بسیار جدی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب ها:

جهان