چهار مورد جدید ویروس انگلیسی در ایران شناسایی شد

به گزارش مشرق، دکتر سعید نمکی روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا مازندران در ساری افزود : این بیماران یک خانواده ایرانی ساکن یکی از کشورهای اروپایی هستند که اواخر هفته گذشته به کشور سفر کردند.

ببینید:

فیلم/ شناسایی ۴ مورد جدید کرونای انگلیسی در کشور

وی گفت : با وجود این که نتیجه تست پی سی آر این ایرانیان که در کشور میزبان انجام شده بود ، اعلام شد، ولی پس از ورود به ایران مورد آزمایش قرار گرفتند و بر اساس اطلاعاتی که روز جاری به وزارت بهداشت ارائه شد ، نتیجه آزمایش آنها مثبت و ویروس از نوع جهشی انگلیسی بود.

دکتر نمکی افزود : در شرایط فعلی ویروس جهش یافته انگلیسی در اکثر کشورهای اروپایی نیز شیوع یافته است و به نوعی اروپایی شد و ما نیز محدودیت هایی را برای ورود افراد از این کشورها به ایران را برقرار کرده ایم که از جمله آن داشتن تست منفی پی سی آر است.

وی ادامه داد : با این وجود از تمامی افرادی که از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها به ایران سفر می کنند تست پی سی آر گرفته می شود و تا قبل از مشخص شدن نتیجه نیز در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

وزیر بهداشت گفت : یک مورد مشکوک به ویروس انگلیسی در استان مازندران نیز شناسایی شده بود که نتایج آزمایش این افراد نیز منفی اعلام شده است.

برچسب ها:

سیاسی