ماجرای بستنی‌های آلوده به کرونا در چین

به گزارش مشرق، این بستنی‌ها تولید شرکت موادغذایی «داکیائودائو» تیان‌جین هستند و مقامات شهر شمالی تیان‌جین اکنون در حال ردگیری افرادی هستند که گمان می‌رود با این فراورده‌ها سروکار داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

چین چگونه کرونا را مهار کرد؟

پس از آن که همین هفته شرکت داکیائودائو تیان‌جین سه نمونه از بستنی‌های خود را برای مرکزی در شهرداری ارسال کرد و جواب آزمایش کرونای همگی آن‌ها مثبت شد، تمامی محصولات این شرکت مهروموم و جداسازی شدند. طبق تحقیقات همه‌گیری‌شناسی، این شرکت با استفاده از موادخام از جمله شیر خشک وارداتی از نیوزلند و گرد آب‌پنیر وارداتی از اوکراین، این بستنی‌ها را تولید کرده بود.

شرکت داکیائودائو تیان‌جین همچنین اعلام کرده است که یک هزار و ۶۶۲ کارمند خود را در وضعیت قرنطینه و آزمایش اسید نوکلیک قرار داده است. تاکنون جواب آزمایش کرونای ۷۰۰ نفر از این افراد منفی بوده و نتیجه آزمایش ۹۶۲ نفر بقیه هنوز مشخص نشده است.

دکتر استفن گریفین، ویروس‌شناس دانشگاه لیدز، می‌گوید که این ماجرا نباید باعث «هراس عمومی» شود و احتمالا موردی استثنائی است که شاید از یک فرد انتقال یافته باشد.

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز گفت: احتمالا نباید از این بابت هراسان شویم که مبادا هر ذره بستنی موجود، به ویروس کرونا آلوده شده باشد. احتمال دارد که این ماجرا بر اثر بروز مشکلی در کارخانه و ناشی از عدم رعایت بهداشت در این مرکز تولیدی باشد.

به گزارش ایندیپندنت، دکتر گریفین افزود که بستنی را در دمای پایین نگه‌داری می‌کنند و با توجه به آن که حاوی چربی است، ویروس می‌تواند در آن زنده بماند.

برچسب ها:

جهان