ایلهان عمر: حکومت ایران قدرتمندتر از همیشه است

به گزارش مشرق، ایلهان عمر، نماینده ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا در پیام‌های توئیتری جداگانه به انتقاد شدید از عملکرد «دونالد ترامپ» و وزیر خارجه دولت وی، «مایک پمپئو» پرداخت.

ایلهان عمر در یک پیام توئیتری دیگر در مورد سیاستهای مزوّرانه و ظالمانه «مایک پمپئو» وزیر خارجه دولت ترامپ نوشت: «او یک هیولاست. ما هرگز نباید میلیونها انسانی را که از بی‌رحمی و قساوت او رنج کشیده‌اند، فراموش کنیم».

این نماینده دموکرات در ادامه افزود: «او با لابی‌گری تحریم‌های فلج کننده‌ای علیه مردم ایران وضع کرد- [تحریم‌هایی که] مردم ایران را از ضروری‌ترین ملزومات پزشکی در دوران همه گیری [کرونا] محروم می‌کرد و باعث مرگ هزاران نفر شد».

ایلهان عمر در ادامه افزود: «نتیجه چه بود؟ ایران اکنون ۱۲ برابر بیشتر اورانیوم غنی شده در اختیار دارد و حکومت ایران قدرتمندتر از همیشه است. عالی عمل کردی، مایک!»

این نماینده دموکرات در یک رشته پیام توئیتری دیگر با انتقاد از شیوه تعامل ترامپ با رژیم‌های سرکوبگر عربی نوشت: «او [ترامپ] بیش از ۲۹۰ میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی فروخت؛ رژیمی که به طور مرتب حامیان حقوق بشر و اصلاحات سیاسی در کشور خود- به ویژه فعالان حقوق زنان- را زندانی، و شکنجه می‌کند و به قتل می‌رساند».

ایلهان عمر همچنین نوشت که «عربستان سعودی در جنگ خود با یمن به بمباران، محاصره، به قحطی و گرسنگی کشاندن و کشتار هزاران شهروند یمنی مبادرت کرد».

وی در یک پیام دیگر نوشت: «او [ترامپ] برای فروش تسلیحات به امارات متحده عربی، یکی از سرکوبگرترین رژیم‌ها در جهان، به اعمال فشار پرداخت؛ کشوری که در ارتکاب احتمالی به جرائم جنگی در لیبی، یمن و سودان دست داشته است».

عمر همچنین در واکنش به این ادعای «دونالد ترامپ» که وی نخستین رئیس جمهور دوره معاصر آمریکا است که آغازگر هیچ جنگی نبوده، نوشت: «ترامپ ممکن است جنگی را آغاز نکرده باشد، اما در تبدیل کردن پایتخت کشور ما به یک منطقه جنگی موفق شد».

این نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا در ادامه نوشت: «او [ترامپ] به آغاز جنگ تجاری با چین کمک کرد؛ [جنگی] که به قیمت از دست دادن ۳۰۰ هزار فرصت شغلی و از بین رفتن درآمد برای بسیاری از مزرعه داران تمام شد. در نتیجه آن، ورشکستگی مزرعه داران و نرخ خودکشی به بالاترین حد خود رسید».

برچسب ها:

جهان