تدریس همکاری پژوهشی به عنوان درس مستقل در مدارس آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، برخی مدارس مقطع متوسطه در امریکا قصد دارند همکاری برای انجام پژوهش های علمی و درسی را در قالب یک درس مستقل بگنجانند و دانش آموزان را از سنین پایین در این زمینه آموزش دهند.

 این برنامه درسی به طور آزمایشی و با عنوان طراحی تفکر در مدارس متوسطه Goodrich and Moore ارائه می شود و بخشی از یک ابتکار عمل بزرگتر برای تزریق خلاقیت و نوآوری و تقویت توانایی های دانش آموزان در حوزه علم و فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات است.

یکی از مدیران این مدرسه در مورد علت اجرای چنین برنامه ای گفته است: همان طور که ما به دانش آموزان و به آینده شان نگاه می کنیم درمی یابیم که انها باید قادر به تفکر نقادانه و حل مشکلات خود باشند. این دوره درسی در پایه ششم ارائه می شود تا دانش آموزان بتوانند مدل هایی برای کار کردن دسته جمعه طراحی کنند.

افزوده شدن این درس به برنامه درسی دانش آموزان مستلزم تغییراتی در برخی دیگر از دروس آنها نیز هست و به عنوان مثال قرار است از میزان تدریس انگلیسی در مدارس آمریکا کاسته شود و در عوض میزان تدریس دروس مرتبط با علوم اجتماعی افزایش یابد.

انتهای پیام/