تغییرات مدیریتی ال‌ جی به امید نجات بخش گوشی‌های هوشمند

5bffd1bfcf465_2018-11-29_15-17
ال‌جی با هدف سودآور کردن بخش گوشی‌های هوشمند خود، دست به تغییرات مدیرتی جدیدی زده است.

امسال ال‌جی در زمینه‌ی عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار، عملکرد آشفته‌ای داشته است و سعی کرده با عرضه‌ی مدل‌های مختلف بالاخره یکی را بر سر زبان‌ها بیندازد؛ درست مثل سربازی که چشم‌بسته تیراندازی می‌کند تا درنهایت تیری به هدف بخورد. درحالی که مدل‌های V40 ThinQ، V35 ThinQ و حتی G7 ThinQ دستگاه‌های بسیار خوبی هستند، ولی بی‌شک فروش آن‌ها به‌دلیل عدم تمرکز این شرکت و همچنین قیمت‌های عجیب‌وغریب آن تحت تأثیر منفی قرار گرفته است.

البته این شرکت بزرگ به این سادگی بازار شیرین گوشی‌های هوشمند را تسلیم رقبای خود نمی‌کند و با تغییرات مدیریتی و سازمانی، سعی بر زنده نگه داشتن برند خود در این بازار دارد. اخیراً ال‌جی تصمیم گرفته تا مدیر بخش سرگرمی‌های خانگی (Home Entertainment) را به‌عنوان مسئول تجارت گوشی‌های هوشمند خود نیز منصوب کند.

گفته می‌شود ‌برایان کوان که توسط رسانه‌ی منتشرکننده‌ی خبر انتصابش به این سمت "متخصص تغییر" خوانده شده، در تبدیل ال‌جی به یکی از پیشتازان صنعت تلویزیون، رایانه و محصولات صوتی نقشی حیاتی ایفا کرده است.

به‌نظر می‌رسد که LG سرانجام مرد تغییر در بازار گوشی‌های هوشمند خود را پیدا کرده است؛ همان‌گونه که بخش سرگرمی‌های خانگی این شرکت به یک ماشین پول‌سازی برای آن تبدیل شده است. برای مثال، در طول سه‌ماهه‌‌ی سوم سال ۲۰۱۸، محصولات صوتی و تصویری ال‌جی سودی ۲۹۰ میلیون دلاری را نصیب این شرکت کرده، درحالی که بخش دستگاه‌های تلفن همراه آن ضرری بیش از ۱۳۰ میلیون دلار به آن تحمیل کرده است.

افزایش سود ال جی در تابستان ۲۰۱۸ به واسطه کاهش ضرردهی بخش موبایل
تغییرات سازمانی اخیر که با هدف افزایش نقاط قوت و فرصت‌های ال‌جی انجام شده است، درست یک سال پس از تغییرات مدیریتی و تجاری این شرکت با هدف افزایش رقابت انجام می‌گیرد.

ال‌جی در آبان ماه (نوامبر) سال گذشته هوانگژانگ هوان را به‌عنوان مدیر بخش موبایل این شرکت منصوب کرد؛ ولی علی‌رغم عملکرد موفقیت‌آمیز او در بهبود تضمین کیفیت و افزایش بهره‌وری توسعه‌ی محصولات، تلاش‌های وی برای سودآور کردن این بخش برای ال‌جی بی‌ثمر بود.

ال‌جی که حتی در فهرست هفت فروشنده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند جهان نیز قرار ندارد، در کشور آمریکا پس از اپل و سامسونگ، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و پتانسیل بالایی برای رشد بیشتر دارد. باید منتظر ماند و دید که آیا تغییرات مدیریتی جدید صورت‌گرفته در بخش موبایل این شرکت می‌تواند نقش ‌ال‌جی را در بازار گوشی‌های هوشمند پررنگ‌تر کند یا خیر. شاید خلاص شدن از برند ThinQ اولین گام برای شروعی دوباره باشد.

برچسب ها:

اجتماعی