در چین ۸۰۰ میلیون شهروند این کشور کاربر اینترنت هستند و ۹۸ درصد آنها با گوشی هوشمند وارد این شبکه جهانی میشوند.
حدود ۵۲۷ میلیون چینی برای خرید از موبایل خود استفاده میکنند. برای مقایسه، در ایالات متحده آمریکا فقط ۴۸ میلیون کاربر با موبایل خرید میکنند.
چینیها به جای آمازون، از فروشگاه مجازی "علیبابا" خرید و از خدمات آن استفاده میکنند.
"بایدو" (baidu) انحصار ماشین جستجوگر چینیها را در اختیار دارد و خدمات کارت بانکی را نیز ارائه میدهد.
همین ماشین جستجوگر "بایدو"، دانشنامه مجازی ویکیپدیا را شبیهسازی کرده و به آن نام "بایکه" (baike) را داده است؛ و این دانشنامه چینی فرهنگی است که به شدت زیر کنترل و سانسور دولتی است.
"ویچت" (wechat) شبکه اجتماعی چینیهاست که امکان ارتباط آنها را با هم برقرار میکند و بسیاری کارهای تجاری و معاملات در آن صورت میگیرد. بیش از یک میلیارد نفر از این اپ استفاده میکنند.