مرسدس AMG GT R Pro رونمایی شد

5c0129d5b3e89_2018-11-30_15-45
مرسدس‌بنز در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از مدل جدید AMG GT R با نام GT R Pro رونمایی کرد و قصد دارد تا با تولید این مدل تنوع خانواده‌ی GT را بیشتر کند.

خانواده‌ی مرسدس AMG GT برای سال ۲۰۲۰ پذیرای عضو جدیدی خواهد بود، این سوپراسپرت جدید که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۸ رونمایی شده، خودروی تولید محدودی با نام AMG GT R Pro است.

در طراحی AMG GT R Pro تمرکز سازنده بیشتر روی توانایی‌های خودرو در پیست مسابقه بوده و در ساخت آن از تجربیاتی بهره گرفته شده است که با مدل‌های AMG GT و GT4 به دست آمده‌اند. مرسدس AMG GT R Pro در چهار بخش کلیدی با سایر مدل‌های GT متفاوت است، این چهار بخش شامل سیستم تعلیق، سبک‌سازی خودرو، آیرودینامیک و ظاهر هستند.

amg gt r pro

مرسدس بنز برای AMG GT R Pro از فنرهای جدیدی رونمایی کرده که میزان بازی، سفتی و نرمی آن‌ها کاملا قابل تنظیم است، این خودرو همچنین‌ در بخش جلو از میله‌ی موج‌گیر قابل تنظیم از جنس فیبر کربن بهره می‌برد. اکسل عقب خودروی جدید آلمانی‌ها نیز از یک میل موج‌گیر قابل تنظیم فولادی استفاده می‌کند. مهندسان مرسدس از سیستم تعلیق دوبل جناغی (دابل ویشبون) مدل عادی GT R در خودروی جدید استفاده کرده‌اند، با این تفاوت که بخش بالایی و پایینی، برینگ‌های کروی جدیدی را در بطن خود دارند. در نهایت، نصب‌شدن یک صفحه‌ی فیبر کربنی در زیر خودرو، پایداری و استحکام شاسی را افزایش می‌دهد.

amg gt r pro

 

برای مهار کردن خودروی قدرتمند آلمانی‌ها، AMG از دیسک ترمزهای سبک وزن از جنس کامپوزیت سرامیک بهره گرفته است که درون رینگ‌های ۱۰پَر آهنگری‌شده به رنگ خاکستری تیتانیومی قرار گرفته‌اند.

آیرودینامیک، بخشی دیگری است که AMG GT R Pro را از مدل‌های دیگر GT متمایز می‌کند؛ چرا که این مدل در بخش جلو به اسپویلر فیبر کربنی مجهز شده است که می‌تواند پایداری و چسبندگی خودرو در سرعت‌های بالا را افزایش دهد، مرسدس هواکش‌هایی را هم روی گلگیرهای جلو کار گذاشته که از بلند شدن دماغه‌ی خودرو در این شرایط جلوگیری می‌کنند. در بخش عقب خودرو قطعات آیرودینامیکی روی هر یک از گلگیرهای نصب شده‌اند که همگی از جنس فیبر کربن هستند و در انتها هم باید به باله‌ی عقب ثابت این سوپراسپرت جدید مرسدس اشاره کرد.

amg gt r pro

مرسدس AMG GT R Pro به‌صورت استاندارد به پکیج کربن مجهز شده است، این پکیج شامل قطعات مختلف فیبر کربنی مانند قاب آینه‌ها، اسپویلر عقب و دیفیوزر عقب می‌شود. سوپراسپرت جدید آلمانی‌ها سرعت بسیار بالایی دارد و اخیرا مارو انگل، راننده‌ی خودروی AMG GT3، با محصول جدید مرسدس زمان ۷ دقیقه و ۴.۶۳۲ ثانیه را در پیست نوربرگ‌رینگ به ثبت رسانده است.

بخش موتور AMG GT R Pro با مدل استاندارد GT R تفاوتی ندارد و شاهد فعالیت همان پیشرانه‌ی ۴ لیتری V8 تویین توربو در این خودرو نیز هستیم. پیشرانه‌ی یادشده می‌تواند قدرت و گشتاور به ترتیب ۵۷۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۷۰۰ نیوتون‌متر در ۱۹۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.

amg gt r pro

در نمای بیرونی می‌توان مدل AMG GT R Pro را به راحتی از طراحی آن تشخیص داد، چراغ‌های LED این خودرو به مدل جدید چهاردر شباهت دارند و دیفیوزر عقب و خروجی‌های اگزوز نیز کاملا متمایز با سایر مدل‌ها هستند و بیشتر شبیه به مدل AMG GT4 چهاردر هستند. خروجی‌های اگزوز در هر یک از مدل‌های GT R تفاوت دارند؛ برای مثال در مدل GT شاهد دو خروجی دایره‌ای شکل هستم. مدل GT C خروجی‌های دوگانه دارد و مدل GT R نیز خروجی‌ اگزوز تکی بزرگ در وسط سپر عقب دارد که از دو لوله تشکیل شده و درون دیفیوزر عقب پنهان شده است.

amg gt r pro

مشتریان AMG GT برای سال ۲۰۲۰ می‌توانند یک رینگ جدید ۱۰ پر به رنگ خاکستری تیتانیومی را هم برای خودروی خود سفارش دهند.

تغییرات مدل AMG GT R Pro در داخل کابین نیز ادامه دارند، جایی که استفاده از از نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی به جای آمپرها به چشم می‌خورد و در کنسول مرکزی هم از یک نمایشگر جدید ۱۰.۲۵ اینچی استفاده شده‌ است. نشان‌دهنده‌های AMG GT R Pro در مدل های مختلفی قابل انتخاب هستند و یک حالت جدی با نام سوپر اسپرت هم به آن‌ها اضافه شده است که همانند خودروهای مسابقه‌ای زمان مناسب تعویض دنده را به راننده اطلاع می‌دهد.

amg gt r pro

دیگر بخش تغییر یافته در کابین، غربیلک فرمان AMG Performance مشابه مدل‌های GT 4 و C63 جدید محسوب می‌شود، این غربیلک فرمان از نوع D کات و دارای روکش چرم ناپا و میکروفیبر است، ضمن اینکه روی آن پدال‌های تعویض دنده و کلیدهای لمسی قرار گرفته‌اند که با آن‌ها می‌توان برخی امکانات سیستم مالتی مدیا را کنترل کرد. یک کلید چرخان نیز روی فرمان نصب شده که با استفاده از آن می‌توان حالت‌های مختلف رانندگی را تنظیم کرد.

مرسدس AMG GT R Pro یک حالت رانندگی جدید با نام AMG DYNAMICS دارد که در آن پایداری و شتاب ابتدایی خودرو افزایش یافته و خودرو قادر به تحلیل رفتارهای رانندگی راننده است. سیستم COMMAND هم که بخشی از پکیج استاندارد AMG Track Pack است می‌تواند در هنگام رانندگی در پیست ۸۰ فاکتور مختلف خودرو را در هر ثانیه مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. چنین امکانی بسیار مورد توجه رانندگانی است که می‌خواهند مهارت خود را افزایش دهند.

amg gt r pro

مرسدس بنز برای مدل عادی AMG GT قیمت و زمان دقیق عرضه را هنوز اعلام نکرده است؛ اما گفته شده که این مدل نیز به یک موتور V8 به قدرت ۴۶۹ اسب بخار و گشتاور ۶۳۰ نیوتون‌متر مجهز خواهد بود. مدل GT C نیز برای سال ۲۰۲۰ با قدرت ۵۵۰ اسبی و گشتاور ۶۸۰ نیوتون‌متر به بازار خواهد آمد.

برچسب ها:

اجتماعی