به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از «timeshighereducation»، نتایج یک بررسی جدید از بیش از 400 هزار دانشجوی آمریکایی بیانگر آن است، بین مدارک تحصیلی و مهارتهای شغلی آنها فاصله زیادی وجود دارد.
این بررسی سالانه اطمینان بالای آمادگی شغلی دانشجویان آمریکایی و ارزیابی ضعیف مهارتهای آنها را نشان میدهد.
جیلیان کینزی، مدرس دانشگاه ایندیانا میگوید: «مهارتهای ضعیف شغلی دانشجویان نشأت گرفته از مدیریت ضعیف آموزش عالی ایالات متحده است؛ وزارت علوم و تحقیقات تمام توجه خود را به این موضوع که دانشجویان بعد از فارغالتحصیلی جذب بازار کار شوند منعطف میکند و از اصل آن که حفظ و توسعه مهارتهای شغلی دانشجویان است، غافل میشود».
بررسیها همچنین نشان داده است، فارغالتحصیلان رشتههای هنر و علوم از اعتماد به نفس کمتری برای یافتن مشاغل مناسب برخوردار هستند.
به گفته کینزی، عملکرد قابل قبول دانشجویان فارغالتحصیل شده در مشاغل مختلف میتواند قدرت آموزشی نظام آموزش عالی ایالات متحده را بازتاب دهد.
انتهای پیام/