بازگشت وجه کالای بازگشتی حداکثر در 4 روز/ تعداد و رقم بازگشتی نسبت به کل سفارش‌ها ناچیز است

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، یکی از کاربران فارس در بخش فارس من از روش کار برخی فروشگاه‌های اینترنتی گلایه کرده و این موضوع را تحت عنوان اعتراض به ترفند جدید فروشگاه های اینترنتی برای بالا کشیدن پول مردم ثبت کرده است.

این کاربر نوشته: «فروشگاه های اینترنتی در کشور با دامنه ی گسترده ای در حال تکثیر هستند . این فروشگاه ها با وجود محاسن زیادی که دارند به دلیل شکل و ماهیت خود استعداد زیادی برای تخلف و کلاه برداری از مشتریان خود دارند . به طور مثال چون مشتری در محل خرید حاضر نیست و جنس خریداری شده را از نزدیک نمی بیند ، فروشنده می تواند اجناس معیوب و مشکل دار و یا تاریخ گذشته و از رده خارج شده را برای مشتری بفرستند و چون قبل از تحویل جنس به مشتری پول خود را دریافت می کنند لذا بعد از آگاهی مشتری از مشکلات کالا ، برای عودت ان و دریافت وجه پرداخت شده ، ترفند های زیادی را به کار می گیرند تا در حد امکان کالا را پس نگیرند و در مرحله ی بعد اگر مجبور به پس رفتن آن باشند سعی می کنند آن قدر آن را طول بدهند تا از محل سود حاصل از خواب پول مشتری منافعی را برای خود کسب کنند . چیزی در این اواخر مشاهده شده است که مربوط به بعد از پذیرش عودت کالا و در هنگام واریز وجه به حساب مشتری به وقوع می پیوندد و آن این است که با ارسال پیام و ثبت در پروفایل مشتری ادعا می کنند که پول به حساب او واریز شده است در حالی که در عمل این کار صورت نمی گیرد . حال اگر مشتری دقت کرد و به حساب خود مراجعه و آن را کنترل نمود مدعی می شوند که ما پول را به بانک دادیم ولی به علت اشکال در شماره ی حساب عودت خورده است و از مشتری می خواهند که دوباره شماره ی حساب خود را در سایت مربوط ثبت کند . اگر هم به علت عدم توجه مشتری یا اعتماد او ، موضوع را متوجه نشد پول او را بالا کشیده و قضیه تمام می شود . این مطلب از آن جا اهمیت دارد که در یک بازه ی طولانی مدت این قبیل فروشندگان اینترنتی می توانند به این ترتیب مبالغ هنگفتی از مشتریان خود کلاه برداری نمایند . این موضوع برای خود من اتفاق افتاده است و اسناد و مدارک آن را در اختیار دارم و هنوز هم موفق نشده ام که پول خود را از شرکت اینترنتی بامیلو دریافت کنم .قبل از این که این کار موجب بروز یک مشکل جدید برای مردم شود باید جلوی آن را با روشنگری مردم و پاسخگو کردن این شرکت ها گرفت .»

*پیگیری فارس از فروشگاه اینترنتی بامیلو

در همین رابطه، با روابط عمومی بامیلو تماس گرفتیم و شرکت درباره این موضوعات توضیحاتی را ارائه کرد: «فرآیند کنسل شدن سفارش‌ها در تمامی فروشگاه های اینترنتی دنیا اتفاق می‌افتد، و میانگین درصد کنسل شدن سفارش‌ها در دنیا حدود 1 درصد است.  البته میزان لغو سفارش‌ها در بامیلو تقریبا نصف میانگین جهانی است که رسیدن به این رقم نیز حاصل اقدامات بامیلو در جهت بهبود مستمر عملکرد تامین کنندگان با هدف اطمینان از تامین موفق بیش از 99 درصد سفارش‌ها است. همچنین حدود نیم درصد از سفارش هایی که منجر به بازپرداخت وجه می‌شوند، در مرحله انجام تراکنش و اتصال به سامانه شاپرک یا به دلیل اطلاعات حساب نادرست از سوی مشتریان با مشکل عدم موفقیت تراکنش روبرو می‌شوند که این رقم کمتر از ۰.۰1 درصد از کل سفارش های بامیلو است.»

بامیلو با اشاره به اینکه به طور معمول بازگشت وجه مشتریان را 4 روزه اعلام می‌کند اما در بیشتر مواقع وجه بازگشتی در کمتر از 2.5 روز به حساب مشتریان واریز می‌شود، درباره پروسه بازگشت پول نیز توضیحاتی را ارائه کرد:« به دلیل برخی از محدودیت ها در زیرساخت برخی از درگاه‌ها این پروسه گاهی بیشتر از زمان معمول و اعلام شده به طول می‌انجامد. بدیهی است زمانی که کاربر اطلاعات صحیح بانکی را ارائه ننماید و عودت وجه با مشکل روبرو شود، فرآیند عودت مجددا از اول تکرار میشود. از سوی با توجه به حجم سفارش‌های بامیلو، تعداد و رقم ریالی کالاهای بازگشتی بسیار ناچیز است.»

پیش از این خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، گلایه فروشندگان موبایل از رجیستری گوشی‌های مسافری، اعتراض به تخلیه خطوط بدهکار توسط مخابرات و شکایت کاربران از هزینه مکالمه موبایل در اربعین که در بخش فارس من مطرح شده بود را پیگیری کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اقتصادی