رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در واکنش به سؤال مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «تبعیض بین دانشآموزان دارای معلم مجرب و سربازمعلم» اظهار کرد: معتقدیم اگر سهمیه اختصاصی برای امور مدارس عشایر و روستایی داشته باشیم، میتوانیم از جوانان دارای قابلیت و ماندگاری در این مناطق برای تدریس دانشآموزان استفاده کنیم.
وی از ارسال نامه به همراه رئیس سازمان امور عشایر ایران به رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: کیفیتبخشی به تحصیل دانشآموزان عشایری، میزان محرومیت آنان را کاهش داده و در مسیر عدالت آموزشی فرصت برابر یادگیری برای همه را فراهم میکند؛ از این رو نیازمند خدمترسانی معلمانی کاردان، عالم و صاحب صلاحیت و با انگیزه هستند و یکی از بهترین روشها برای تحقق این مهم آموزش و به کارگیری نیروهای بومی عشایری به عنوان معلمان عشایری است.
به گزارش فارس، در این نامه که به امضای رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران رسیده، آمده است: همانگونه که استحضار دارید هماینک دانشآموزان عشایری با جمعیتی بیش از ۱۸۰ هزار نفر در گستره ۲۳ استان کشور در دورههای تحصیلی پیشدبستانی، دبستانی و متوسطه در مدارس، هنرستانها، مجتمعهای شبانهروزی، کانکس، چادر و کپر به تحصیل اشتغال دارند.
کیفیتبخشی به تحصیل این دانشآموزان میزان محرومیت آنان را کاهش داده و در مسیر عدالت آموزشی فرصت برابر یادگیری برای همه را فراهم میکند، از این رو نیازمند خدمترسانی معلمانی کاردان، عالم و صاحب صلاحیت و با انگیزه میباشند و یکی از بهترین روشها برای تحقق این مهم آموزش و به کارگیری نیروهای بومی عشایری به عنوان معلمان عشایری است.
از این حیث ضرورت دارد در موضوعات زیر اقدام عاجل صورت پذیرد:
۱ـ برای دانشآموزان عشایری در آزمون سراسری مانند سالهای گذشته سهمیه عشایر تعلق گیرد.
۲ـ اختصاص سهمیه عشایری ویژه دانشجومعلمان علاقهمند اشتغال در مدارس عشایری در آزمون سراسری.
۳ـ تعیین امتیازات ویژه برای خدمت در مناطق عشایری در احکام حقوقی
۴ـ پرداخت حق کوچ به معلمان سیار عشایری
لازم به ذکر است به رغم مکاتبات متعدد در سنوات گذشته هنوز این مهم جامه عمل نپوشانده است با توجه به همیاری صمیمانه و دغدغه فراوان جنابعالی از فراکسیون محترم عشایر تقاضا میشود ضمن توجه ویژه به این قشر محروم، نسبت به هماهنگی با ارکان مختلف جهت تحقق خواستههای به حق آنان اقدام لازم را مبذول فرمایند.

انتهای پیام/