به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امیرحسین صادقی بعد از ظهر امروز در حاشیه سومین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل و صنایع وابسته اظهار داشت: تلاش کردیم در راستای تشریح فعالیتها در حوزه عمرانی و ساخت آزادراهها و خطوط ریلی در نمایشگاه حمل و نقل حضور یابیم.
وی تعامل هرچه بیشتر بخش خصوصی و دولتی در نمایشگاه حمل و نقل را از مزایای آن برشمرد و گفت: در حوزه جذب منابع داخلی و خارجی برای حمایت از پروژههای تکمیل نشده برنامهها در دست مطالعه و اجرا است.
وی ادامه داد: شرکت عمران اریکه در حوزه خط ۶ مترو قطعه شمالی و جنوبی فعالیت کرد.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز موجب افزایش هزینههای پروژهها شده است، گفت: ضرورت دارد تعدیل در پروژهها اعمال شود.
صادقی افزود: با وزیر راه و شهرسازی درباره پیمانکاران و تعدیل نرخ پروژهها صحبت شده است که وی نیز موضوع را به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ارجاع داده است و قرار شده است در برآورد جدید پروژهها با بررسی برآورد قبلی، نرخهای جدید اعمال شود.
وی با تأکید اینکه قراردادها باید تعدیل شود، گفت: نهاد کارفرمایی نمیتواند در این شرایط با برآوردهای قدیم کار کند، البته ما با موضوع تأمین مصالح توسط دولت به جای تعدیل قیمتها موافق نیستیم.
وی با بیان اینکه خط آهن میانه-بستانآباد- تبریز را اجرا و تکمیل کردیم، گفت: در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال نیز بخشی از پروژه توسط ما در حال تکمیل است.
وی به خط آهن چابهار-خاش-زاهدان اشاره کرد و گفت: این پروژه دو قطعه ۳۱۶ کیلومتری است که از چابهار تا ایرانشهر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال احداث و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: از مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل شنیدهام که قرار است، قطعه ایرانشهر به زاهدان که هنوز پیگیر نشده است، توسط شرکتی دیگر اجرا شود که ما در حال پیگیری مذاکرات و انعقاد قرارداد در این حوزه هستیم، این پروژه ۳۱۶ کیلومتر طول دارد و اجرای آن ۴۵۰ میلیون دلار اعتبار لازم خواهد داشت.
وی میزان طلب از دولت را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین از مترو تهران، شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز طلب داریم.
انتهای پیام/ب