ورژن اسپرت کراس فولکس واگن اطلس پیش از معرفی رسمی در جادههای امارات و چین بدون پوشش استتاری مشاهده شد.
اولین تصاویر بدون پوشش استتاری از فولکسواگن اطلس اسپرت کراس در فضای مجازی منتشر شده است. این در حالی است که چندی پیش تصاویر جاسوسی از این خودرو تحت استتار شدید به رسانهها درز کرده بود. فولکسواگن پیشتر از نسخه اسپرت کراس اطلس به صورت کانسپت در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی کرد که حاکی از تصمیم قطعی این خودروساز آلمانی برای تولید نسخه کوپه اطلس بود.
همانطور که در تصاویر مشاهده میشود، فولکسواگن اطلس در نسخه اسپرت کراس دچار تغییراتی در کاهش ارتفاع قسمت انتهایی سقف، زاویهدار شدن ستون C و افزایش عرض خودرو با هدف نمایش نمایی اسپرتتر و هندلینگ و پایداری بهتر شده است.
به نظر میرسد که اطلس اسپرت کراس از پیشرانه و مشخصات فنی مشابهی با اطلس استاندارد بهره ببرد. در صورت صحت این موضوع پیشرانه پایه یک نمونه 2.0 لیتری توربوشارژ با توان 235 اسب بخار است و در قویترین ورژن نیز از ترکیب یک موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر بنزینی و دو موتور برقی بهره میبرد. همچنین گمان میرود برای نسخه پایه سیستم انتقال نیرو به چرخهای جلو قابل سفارش باشد اما در نسخههای قویتر اطلس به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز میشود.
قیمت اطلس اسپرت کراس هنوز مشخص نیست ولی احتمالاً رقمی میان 24 هزار دلار (قیمت پایه تیگوان) تا 30 هزار دلار (قیمت پایه اطلس استاندارد) داشته باشد. فولکس واگن اعلام کرده که تولید اطلس اسپرت کراس سال آینده در خط تولید مشترک با اطلس استاندارد و پاسات آغاز میشود.
امروزه با داغ شدن بازار خودروهای شاسیبلنذ و نیمهشاسیبلند، تب تازهای برای شاسیبلندهای اسپرت به وجود آمده که بسیاری از خودروسازان را مجاب به تولید این کلاس از خودروهای پرفروش و پرطرفدار کرده است. کلاس شاسیبلند اسپرت یا کوپه که اولین بار با بامو X6 متولد شد، در ابتدا مورد تمسخر قرار گرفت اما موفقیت X6 موجب شد که بعدها برندهای رقیب همچون مرسدس بنز و آئودی و... نیز به کپیبرداری از این کلاس روی آورند.