یکی از تصمیم های عجیب و قابل تامل هیوندای سانتافه طی سال جاری میلادی برنامه ریزی برای ارائه هیوندای سانتافه دیزلی به بازار ایالات متحده بود.
بازار ایالات متحده در هر زمینه ای همیشه از بازارهای هدف اساسی برای همه در نظر گرفته می شود. به نظر می رسد هیوندای سانتافه نیز به خوبی نبض این بازار هدف را گرفته و برای آن برنامه ریزی کرده است.
مدل دیزلی سانتافه 2019 نخستین بار در اوایل سال جاری میلادی در ژنو رونمایی و معرفی شد و همانجا مشخص شد که این خودرو هیچ ملاحظه ای در سیستم احتراق و دیزلی خودرو نکرده و کاملا بی توجه به انتشار گازهای گلخانه ای طراحی شده است. این خودرو به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدید متصل خواهد شد. نسخههای بنزینی سانتافه جدید در آمریکا از یک پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری GDI با قدرت تخمینی 185 اسب بخار و نمونه قدرتمندتر 2 لیتری توربو با خروجی حدود 232 اسب بخار تشکیل میشوند.نسخه دیزلی این کراس اوور از پیشرانه 2.2 لیتری CRDi با خروجی حدود 200 اسب بخار استفاده میکند.
اما اکنون که بسیاری از ایالت های آمریکا به دنبال آنند تا سوخت های گلخانه ای را کاهش دهند،آیا می توان به ادامه فعالیت این نوع خط تولیدها در خودروهای سرشناس امیدوار بود؟
به نظر می رسد حتی شهروندان ایالات متحده نیز کم کم به خرید خودروهای الکتریکی، اسکوترها و حتی دوچرخه ها علاقه بیشتری نشان می دهند. با این وجود پیشبینی می شود این نوع خودروها تنها در برخی ایالت ها که علاقه خاصی به شاسی بلندهای دیزلی، جیپ، لندروور و ... دارند خوش اقبال باشند.