به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلیمیل، دولت انگلیس در تازهترین اقدامات خود تصمیم به ممنوع کردن تبلیغ هر نوع خوراکی پرکالری و بیارزش غذایی را گرفته است.
ممنوعیت تبلیغ غذاهای فستفودی در مترو به وضوح نشان داده است که اگر این ممنوعیت گستردهتر باشد میتوان با چاقی مبارزه کرد.
براساس تصمیم جدید، تبلیغهایی که مردم را در کنار صرف قهوه به امتحان کردن یک کیک یا بسکوئیت دعوت میکند، ممنوع است.
صادق خان، شهردار لندن که بر ممنوعیت خوراکیهای پر کالری اصرار دارد به عناوین مختلفی متهم شده و این در حالیست که هدف از ممنوعیت این دسته از خوراکیها مبارزه با چاقی و سرطان است.
صادق خان با بیان اینکه چاقی کودکان در شهر لندن به یک بحران تبدیل شده، اظهار کرد: تبلیغات نقش حائز اهمیتی در انتخاب مواد غذایی مصرفی دارند و ساکنان این شهر از ممنوعیت تنقلات و خوراکیهایی با میزان ارزش غذایی پایین استقبال کردهاند.
انتهای پیام/