به گزارش خبرنگار اقتصاد بینالمللی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آمار شرکت بوئینگ نشان میدهد این شرکت توانسته است تا پایان ماه نوامبر سفارش ساخت 690 فروند هواپیمای مسافربری دریافت کند که نسبت به میزان سفارشات دریافتی شرکت ایرباس بیشتر است و انتظار می رود این روند تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد.
این شرکت آمریکایی اخیرا از توافق اولیه برای فروش مجموع 11 و نیم میلیارد دلار هواپیما به شرکت آفریقایی گرین آفریقا خبر داده است که در قالب این توافق 108 هواپیما تحویل شرکت هواپیمایی آفریقایی خواهد داد.
از طرف دیگر شرکت بوئینگ با یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت با نام فلایدیل که تاکنون فقط از هواپیماهای کوچک ایرباس استفاده میکرد برای فروش حدود 50 فروند هواپیمای 737 مکس با قیمت 5.9 میلیارد دلار به صورت اولیه توافق کرده است.
طی چند سال اخیر بوئینگ و ایرباس در یک رقابت فشرده به دنبال جذب سفارش بیشتر برای هواپیماهای سایز متوسط که مدعی هستند میزان مصرف سوخت در آنها بهینه شدهاند، با یکدیگر درگیر هستند.
بوئینگ میخواهد هواپیمای 737 مکس خود را به بازار بفروشد و ایرباس به دنبال فروش هر چه بیشتر هواپیمای خانواده A320 نئو در بازار است و البته ععلیرغم آنکه عملکرد ایرباس در سال 2018 به دنبال مشکلات ناشی از تغییر مدیریت در این شرکت عملکرد ناامیدکنندهای بوده است اما همچنان نسبت به بوئینگ بهتر بوده است.
بوئینگ توانسته است سفارش ساخت 4 هزار و 800 فروند هواپیمای 737 مکس را از صد شرکت در جهان دریافت کند.
اخیرا سقوط یک فروند 737 مکس در اندونزی باعث شد سفارش ساخت حدود 22 میلیارد دلار بوئینگ 737 که پیشتر به بوئینگ داده شده بود، لغو شود.
بنا به اعلام شرکت بوئینگ شرکتهای هواپیمایی آفریقایی طی 20 سال آینده به هزار و 190 فروند هواپیمای جدید نیاز خواهند داشت.
انتهای پیام/