به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک با دبیر و معاونین ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اظهار کرد: اولین نقدی که میتواند به آموزش و پرورش وارد کرد عدم کاربردی بودن این نوع آموزشهاست چرا که در 9 سال اول، دانشآموزان هیچ علم کاربردی دریافت نمیکنند و اگر ما بتوانیم مفاهیم را تغییر دهیم، رفتارهای مختلف شکل میگیرد و به مرحلهای از هدایت دست پیدا میکنیم.
وی افزود: واکنشهای فردی بعد از تمام رفتارهای ما تحت تأثیر قرار میگیرد و اگر بتوانیم این مفاهیمی برگرفته از منابع دینی و ارزشی را درون سیستم آموزش رسمی خود وارد کنیم به آثار و برکات ارزشمندی دست خواهیم یافت.
الهیار ترکمن ادامه داد: مفاهیم و ارزشهای دینی اگر به شکل عامه فهم و کاربردی وارد سیستم شود وزارتخانه تغییر رویه میدهد و در بدنه آموزش و پرورش رقابتهای فردی، جای خود را به رقابتهای جمعی و سازندهتر میدهد.
وی تصریح کرد: این موفقیتها در سایه همکاری، تعامل و همافزایی میان حوزه و آموزش و پرورش شکل میگیرد و امید داریم با تقویت همه جانبه ستاد همکاریها به اقدامات علمی و عملیتری دست یابیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش عملکرد دبیرخانه ستاد همکاریها در ستاد و صف تأکید کرد: گزارش ارزشمندی از سوی مسؤولین دبیرخانه ستاد ارائه شد و امیدواریم بتوانیم با تقویت همه جانبه آن شاهد رشد روزافزون تری باشیم.
انتهای پیام/