گاهی اوقات خانه و مدرسه زحمات همدیگر را خنثی می‌کنند/ تهیه فیلم‌های آموزشی درباره نحله‌های کاذب و آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جلسه ملاقات وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان منتخب شورای انجمن اولیا و مربیان استان‌ها، امروز در سالن جلسات دفتر وزارتی برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: خیلی امیدوارم این جلسه آغاز راه پر خیر و برکتی در نظام تعلیم و تربیت باشد.

وی ادامه داد: در رویکرد نوین نظام تعلیم و تربیت، خانواده و آموزش و پرورش دو شریک تلقی می‌شود که سرمایه واحدی دارند و همه هم و غم آنها تعالی و گسترش سرمایه است.

بطحایی اضافه کرد: اگر این دو شریک ضوابط و قوانین مشارکت را رعایت نکنند، حتما سرمایه لطمه می‌خورد و مهم‌ترین اقدام در موفقیت این شراکت، تعامل است.

وی توضیح داد: تعامل یعنی آن‌چیزی که فرد به عنوان شریک مد نظر دارد و شریک مقابل نظرات و پیشنهادات را بدهد و با همدیگر تصمیم‌گیری کنند و این همان حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این دو شریک هر کدام کار خودش را انجام می‌دهد و گاهی همدیگر را تخریب می‌کنند؛ گاهی وقت‌ها تلاش‌ها و زحمات همدیگر را خراب و خنثی می‌کنند؛ دارم آبروداری می‌کنم  که می‌گویم گاهی وقت‌ها بلکه باید بگویم خیلی وقت‌هاست.

وی با بیان اینکه شرط موفقیت تربیت نسل آینده مشارکت خانه و مدرسه است، تصریح کرد: مردم در کشورهای پیشرفته آنقدر زحمت نمی‌کشند ولی نتیجه اثربخشی آن بالاتر از ماست است زیرا ما زور هم دیگر را خنثی می‌کنیم یعنی اصطکاک الگوها دارد تلاش‌ها را خنثی می‌کند.

بطحایی با تأکید بر اینکه باید شبکه خانه و مدرسه را به سمت شبکه منسجم، همگرا و هدفمند رهنمون کنیم، افزود: پلت‌فرم شبکه آموزش و پرورش را تهیه کردیم و حرف‌هایمان را در آنجا بزنیم مثلاً اولیا مستقیم و آنلاین با مدیران مدارس صحبت کنند.

وی با تأکید بر اینکه بچه‌ها در آسیب‌های اجتماعی در خطر هستند، گفت: فیلم‌‌های‌هایی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و نحله‌های کاذب برای رسانه آموزش و پرورش تهیه کردیم؛ البته تعداد بچه‌های در خطر زیاد نیست اما حتی اگر یک بچه هم در خطر باشد باید عالمانه و متخصصانه ورود کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید دوره‌های آموزشی اجباری برای والدین و مدیران مدارس در نظر گرفته شود، اظهار کرد: دوره‌های آموزش اجباری برای مدیران مدارس پیش‌بینی شده و استمرار خدمت آنها چ در این پُست‌ها منوط به گذراندن این دوره‌هاست.

وی اضافه کرد: همچنین والدین باید دوره‌های آموزشی را بگذرانند و نگرش والدین به مدرسه توسط انجمن اولیا و مربیان باید اصلاح شود.

بطحایی با بیان اینکه خانواده‌ها باید از وزیر آموزش و پرورش مطالبه کنند و از او پاسخ بخواهند، گفت: مدرسه محل زندگی دانش‌‌آموزان است و محل حفظ کردن ۴ فرمول نیست بلکه باید مدارا کردن و صبوری، دست افتاده را گرفتن را تمرین کنند؛ اینکه دانش‌آموزان انواع و اقسام معادلات دیفرانسیل و مشتق را تمرین کنند خوب است اما بخشی از این موارد در دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی