به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جلسه هماندیشی و تبادل نظر «بازی و یادگیری» نوآموزان و دانشآموزان و مسؤولان وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در دبستان محدثه تهران برگزار شد.
در این جلسه روانشناسان، معلمان و فعالان حوزه بازی و اسباببازی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
یک روانشناس اظهار کرد: اگر این روش بهدرستی اجرا نشود، ضربهای که به سیستم میزند مهلک است.
وی افزود: تنها راه آموزش، بازی است و یکی از روشها نیست؛ متاسفانه حجم و محتوای کتب بالاست و اگر آموزش دروسی چون ریاضی با بازی همراه شود، میتواند کمک کننده باشد.
یک معلم نیز گفت: این طرح بسیار خوب است اما زیرساختهای آن آماده نیست.
وی ادامه داد: آیا با حجم بالای دانشآموزان در کلاسهای درس میتوان این طرح را در همه مدارس اجرا کرد؟ روشهای تدریس، سنتی هستند، این کار بسیار خوب است و باید حتماً زیرساختهای آن فراهم شود.
یک مؤسس پیشدبستانی هم با بیان اینکه با اختصاص ساعاتی به بازی موافق هستم، گفت: باید فضای مناسبی برای انجام بازی ایجاد شود.
مدیر یک دبستان غیردولتی نیز با بیان اینکه ۲ ماه است، اتاق بازی را در مدرسهام راهاندازی کردهام گفت: بازخوردهای خوبی گرفتهایم و استقبال دانشآموزان بسیار خوب بوده است.
نماینده بخش اسباببازی شرکت صنایع آموزشی گفت: اسباببازیهای آموزشی و کمک آموزشی به هم نزدیک هستند و باید تکلیفمان را با این اسباببازیها روشن کنیم تا بهره مناسب ببریم.
انتهای پیام/