استفاده از پابند فوق ارتجاعی ونگارد برای كاهش ارتعاشات قطارهای مترو

به گزارش خبرگزاری فارس، علی امام گفت: تکنولوژی ونگارد یکی از تمهیدات کاهنده ارتعاش است که می‌تواند در زمان بهره برداری و در حین عبور قطار، میزان ارتعاشات را به میزان 25 دسیبل کاهش دهد.

وی ادامه داد: خط 6 مترو از مجاورت بیمارستان قلب و شریعتی عبور می‌کند و انتقال ارتعاشات مترو در زمان بهره برداری و عبور قطار ممکن بود روی دستگاه‌های حساس بیمارستان اثرگذار باشد. بر همین اساس برای نخستین‌بار در عملیات روسازی و ریل گذاری مترو در زیر این بیمارستان‌ها از تکنولوژی پابند ونگارد استفاده شد تا امواج ارتعاشی کمتری را  منتقل کند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) گفت: برای دستگاه‌های موجود در بیمارستان‌ها حد مجاز ارتعاش طبق استاندارد، حداکثر 65 دسیبل باید باشد که از طریق تکنولوژی پابند ونگارد مقدار ارتعاش به کمتر از این مقدار کاهش پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر «تهران شهری برای همه»، گفت: در همین راستا تلاش داریم تا مسائل و ملاحظات زیست محیطی را در ساخت و ساز مترو رعایت کنیم تا منجر به افزایش کیفیت زندگی در پایتخت شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی