به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا عسگری در همایش سراسری آموزش و توانمندسازی مدیران، رؤسا و کارشناسان نظارت بر درمان و تحلیل وقایع ناخواسته حیات اظهار داشت: در کارکردهای نظام سلامت 3 شاخص اصلی و بینالمللی برای ارزیابی در نظر گرفته شده که حفاظت مالی، دسترسی به خدمات و رضایتمندی بیمار این سه شاخص مهم به شمار میرود.
وی افزود: در زمینه حفاظت مالی کاهش پرداخت هزینهها از جیب مردم مدنظر قرار داشته که علیرغم تلاشهای زیادی که در این زمینه در قالب اجرای طرح تحول صورت گرفته ولی هنوز در دندانپزشکی نیاز به برنامههای زیادی وجود دارد.
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد:در حال حاضر 10 تا 15 درصد خدمات دندانپزشکی تعرفه دارد و بسیاری از بیمهها خدمات دندانپزشکی را پوشش نمیدهند.بنابراین توجه به این مسئله حائز اهمیت است.
عسگری در زمینه دسترسی به خدمات گفت: در این زمینه ذائقه مردم تغییر کرده و در هر گوشه از ایران در تلاش بودهایم که بیمارستان بسازیم در صورتی که دسترسی منطقی و نظام ارجاع باید مدنظر باشد.
وی گفت: نظام ارجاع پویا اسباب نظارت را به خوبی فراهم میکند بنابراین برای دسترسی بیشتر مردم به خدمات باید این مقوله مدنظر باشد.
مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در زمینه رضایتمندی بیمار و مردم در قالب طرح تحول همه تلاشها صورت گرفته که این مقوله به بهترین نحو اجرا شود که انشاالله در ادامه مسیر این موضوع مورد توجه قرار خواهد داشت.
انتهای پیام/