استعفای قاضی زاده به دلیل کمبود منابع رویه ماجراست/ معرفت اقتضا می‌کرد، وزرا در این وضعیت، پایداری کنند/ شرایط برای مردم در سال آینده سخت‌تر خواهد شد

استعفای قاضی زاده به دلیل کمبود منابع رویه ماجراست/ معرفت اقتضا می‌کرد، وزرا در این وضعیت، پایداری کنند/ شرایط برای مردم در سال آینده سخت‌تر خواهد شدچند وقت پیش، یکباره خبر استعفای وزیر بهداشت و درمان خبرساز شد، ولی این بار نه تنها خبری از تکذیب این استعفا نبود، بلکه به فاصله یک روز بعد از انتشار خبر‌های مربوط به استعفای قاضی زاده هاشمی، رئیس جمهور سعید نمکی را به سرپرستی جدید وزارت بهداشت و درمان منصوب کرد.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری این استعفا را به دعوای قدیمی بین وزارت خانه های بهداشت و کار ربط می دادند و می گفتند، احتمالا به دلیل اینکه قاضی زاده از تجمیع بیمه‌ها ناامید شده و به همین دلیل ترجیح داده که استعفا دهد. از سوی دیگر، برخی دیگر بر این باورند، پروژه طرح سلامت، علیرغم هزینه های سنگین برای آن شکست خورده و قاضی زاده به همین دلیل نخواسته، شکست این طرح به نام او ثبت شود.

البته وزارت هاشمی همیشه حاشه هایی داشته که در مقاطع مختلف این وزارت خانه را به خود مشغول کرده باشد؛ برای مثال افزایش یک شبه و چند برابر شدن دستمزد پزشکان از جمله حاشیه های این وزارت خانه بود که به اعتقاد بسیاری از نمایندگان مجلس، دلیل شکست طرح سلامت و بدهکار شدن وزارت بهداشت شده است.

اما اکنون خبرهایی می رسد که گویا استعفای وزیر بهداشت، علاوه بر این حاشیه ها، پشت پرده های دیگری نیز داشته که یکی از نمایندگان مجلس در گفت وگو با تابناک به آن اشاره کوچکی کرده است.

محمدرضا تابش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: اگر ما بخواهیم موضوع استعفای وزیر را به سطح جامعه و مردم بسط دهیم، متوجه خواهیم شد که اوضاع خیلی هم خوب نیست و نشانه هایی از یک بحران در جامعه وجود دارد.

وی گفت: اینکه وزیری امروز به دلیل مشکلات مالی نهاد زیر مجموعه خود استعفا و سکان این وزارت خانه را به یک فرد دیگری می دهد، نشان از یکسری موانع و مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد و این فرد از عهده رفع آنها عاجز است؛ اما به نظر من، معرفت اقتضا می کرد در این وضعیت وزرا پایداری کنند.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: مگر ملت ما مقاومت نمی کنند؟ مگر سرمایه های مردم در یک مدت کوتاه نصف نشد؟ مگر ارز مردم یک شبه سه برابر نشد؟ مشکلات مردم سر به فلک کشیده و برای بسیاری مشکلات معیشتی ایجاد کرده، ولی همه صبوری و مقاومت می کنند. البته انتظار می رفت، اعضای کابینه نیز با مردم همراهی و با استقامت و تدبیر مشکلات و موانع موجود در حوزه کاری خودشان را رفع می کردند تا کشور را از این پیچ دشوار عبور دهند.
نمی شود پیش بینی کرد که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ اما اگر به همین منوال حرکت کنیم، سال اینده شرایط مردم در کشور سخت تر خواهد شد، مگر آنکه اتفاق جدیدی در اصلاح ساختارها و تعاملات بین المللی و سیاست و اقتصاد سیاسی بیفتد تا گشایشی در کار ایجاد شود.

وی در پاسخ به این که دلیل واقعی استعفای هاشمی قاضی زاده چه بود، گفت: رویه استعفا به دلیل مشکلات مالی است، ولی حتما ماجرا پشت پرده هایی هم دارد اما این را باید از خود وزیر پرسید.

برچسب ها:

مجلس