به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی کارشناسان و مدیران مدارس متوسطه نظری استان بوشهر، اظهار کرد:۶۵ درصد دانشآموزان کشور در شاخه نظری تحصیل میکنند و عمدتاً در سه رشته ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی هستند و رشته معارف نیز ۸ دهم درصد دانشآموز را در آموزش متوسطه دوم پوشش میدهد.
وی تعریف واژه نظری برای این شاخه را اشتباه دانست و یادآور شد: در شاخه نظری نباید دانشآموزان ما برخلاف واژه نظری، از مهارتهای یادگیری کمبودی داشته باشند.
عمادی با تأکید بر اینکه طبق مبنای محتوای اصلی سند تحول بنیادین، تقسیم بندی شاخهای نداریم در مبانی نظری نیز به شاخه های دوره متوسطه اشاره نشده است خاطرنشان کرد: در مبانی نظری به آموزشهای تخصصی اشاره شده که به ذهن مبادرت میکند که باید شاخههایی داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه آموزش نظری و آموزش مهارتی در هم آمیخته است، افزود: در سند تحول بنیادین، چهار دوره سه ساله تعلیم و تربیت تعریف شده است و چیزی بر مبنای اینکه مهارت و آموزش نظری از هم جدا باشند بیان نشده است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه داستان کنکور و رفتن به دانشگاه ما را در آموزشهای نظری اسیر کرد و از آموزش های مهارتی غافل شدیم، اظهار داشت: در مدارس طوری باید برنامهریزی شود که دانشآموزان باید 6 ساحت سند تحول بنیادین را در یک روز در مدرسه انجام دهند.
وی با بیان اینکه چهار نظام ارزشیابی در آموزش و پرورش داریم که سه نظام در مدرسه رقم میخورد، افزود: یکی از آنها، نظام خودارزیابی دانشآموزان از خود است چون یادگیری، تلاش یادگیرنده برای ساختن دانش خود است.
عمادی خاطرنشان کرد: ارزشیابی معلم از شاگرد که دومین ارزشیابی است و سومین ارزشیابی، ارزشیابی مدیریت مدرسه از فرایند کلاس است و چهارمین ارزشیابی، ارزشیابی کلی نظام اجتماعی از کلیت نظام تعلیم و تربیت است.
انتهای پیام/