تعداد عناوین دروس دانش‌آموزان زیاد است

عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در واکنش به درخواست مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «تعداد زیاد دروس و کتاب‌های درسی در مقاطع تحصیلی» اظهار کرد: برنامه‌ریزی آموزشی وظیفه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است که این سازمان در واقع بر مبنای زیرنظام برنامه درسی ملی، تعداد دروس را مشخص و کتاب‌ را نهایتاً تألیف می‌کند یعنی این سؤال را باید با آنها در میان بگذارید.

وی ادامه داد: بنده به عنوان مسؤول معاونت آموزش متوسطه معتقدم تعداد عناوین دروس زیاد است یعنی اگر سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بتواند برنامه‌ریزی کند که عناوین دروس این تنوع را نداشته باشد و بتوان برخی از دروس را در ذیل برخی دروس دیگر قرار داد و ادغامی در برخی محتویات انجام شود، خیلی بهتر است.

عمادی تصریح کرد: سند تحول بنیادین هم گفته است که باید تنوع محیط‌های یادگیری ایجاد کنیم یعنی محتوا باید طوری باشد که متناسب با تنوع در محیط‌های یادگیری باشد و همه در واقع محتوای نظری نباشد و نخواهد حیطه شناختی را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه معتقدم تعداد عناوین دروس باید کاهش پیدا کند، افزود: اگر تعداد عناوین کاهش پیدا کند، حجم هم متناسب با آن تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی