«جایگاه خانواده و نقش آن در تعلیم و تربیت» در دست تهیه است/ مدارس دخترانه باید حریم داشته باشند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضا مددی «مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» در گردهمایی مشاوران و کارشناسان امور زنان آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: نقش تربیتی زنان اصلا انکارپذیر نیست؛ تعلیم و تربیت دختران در جامعه تقدم رتبی دارد و آموزش و پرورش در یک چرخش مناسب باید به برجسته‌سازی تعلیم و تربیت دختران توجه ویژه کند.

وی با بیان اینکه نیمی از دانش‌‌آموزان کشور، دختر هستند و ۶۰ درصد پرسنل آموزش و پرورش از بانوان هستند، ادامه داد: تعلیم و تربیت دختران باید در اولویت قرار گیرد و در سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش مورد توجه باشد و یکی از رسالت‌های این دفتر می‌تواند در مسیر پیگیری و حساسیت‌سازی و مراقبت سیستم آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دختران است.

مددی با بیان اینکه در حال آماده‌سازی سیاست‌هایی با دفتر انجمن اولیا و مربیان مبتنی بر سند تحول آموزش و پرورش هستیم که جایگاه و نقش آن در تعلیم و تربیت است، گفت: خانواده ۳ نقش در تربیت رسمی و عمومی دارد یعنی خانواده باید نقش سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در آموزش و پرورش باید داشته باشد تا آموزش و پرورش جایگاه خود را پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مبانی نظری سند تحول آموزش و پرورش پشتیبانی علمی و فکری سند تحول است، گفت: فلسفه تربیت یکی از دانش‌های اساسی است و یکی از اقدامات دفتر امور زنان این است که به حقوق تربیتی دختران توجه و با تکیه بر حقوق تربیتی، کاستی‌ها و چالش‌های آموزش و پرورش را بیان می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین گفت: ساخت مدارس دخترانه باید متناسب با نیازهای دختران باشد و  مدارس دخترانه باید حریم داشته باشند؛ سازمان نوسازی باید به این موضوع توجه کند زیرا مدارس دخترانه باید حافظ منافع آنان باشد.

وی ادامه داد: اجازه ندهیم مدارس کوچک برای دختران بسازند تا بتوانند با امنیت نیازهای خود را برطرف کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی