تغییر کاربری فضاهای آموزشی با وجود آمار قابل‌ توجه مدارس تخریبی معنا ندارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در آیین افتتاح مدرسه 6 کلاسه مسلم بن عقیل در گرمسار، با اشاره به خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 40 سال، گفت: سرانه فضای آموزشی کشور قبل از انقلاب، به ازای هر دانش‌آموز 1.5 مترمربع بود که این میزان هم‌اکنون به 5.2 مترمربع رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب برای ساخت و توسعه مدارس با اجرای طرح شهید رجایی، برنامه‌ریزی و اقدامات شایان‌ ذکری برای پیشبرد این اهداف، توسط دولت‌ها و با همکاری خیّرین در 40‌ سال گذشته انجام شد که بسیار قابل‌توجه و ارزشمند بوده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طی دو سال اخیر نیز، بیش از 50 درصد مدارس ساخته‌ شده در کشور با همکاری خیّرین بوده است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: ساخت 1100 مدرسه با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)  طی این سال‌ها برای رفع مشکلات زیرساختی در حوزه  فضاهای آموزشی ایران اقدامی ارزشمند و بی‌نظیر است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هم‌اکنون 30 درصد فضاهای آموزشی کشور تخریبی است، تأکید کرد: باوجود آمار قابل‌توجه مدارس تخریبی، تغییر کاربری فضای آموزشی تحت مالکیت آموزش‌ و پرورش به‌هیچ‌عنوان معنا ندارد و مسؤولان باید برای رفع این چالش برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی