معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران پس از 20 سال تلاش و رایزنی از سال آینده صاحب برند ملی گردشگری میشود.
ولی تیموری مهمترین هدف این پروژه را معرفی محصولات و خدمات متمایز گردشگری ایران به مخاطبان در خارج از کشور برای جذب حداکثری گردشگران دانست و گفت: برنامهریزی برای پروژه ایجاد «برند ملی گردشگری» در بازه زمانی یکساله از مهرماه 1397 تا مهرماه 1398 صورت گرفته و اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است.
وی افزود: از 20 سال گذشته همواره تلاش بر این بوده است تا یک شعار و یک لوگو به عنوان برند ملی گردشگری ایران طراحی و انتخاب شود و در همین راستا فراخوانهای مختلفی برای رسیدن به طرح مورد نظر اعلام شده که بینتیجه بوده است.
تیموری بزرگترین اقدام در معاونت گردشگری در ماههای اخیر را برای ایجاد برند ملی گردشگری، قرارگرفتن این وزارتخانهها در کنار یکدیگر دانست و افزود: پروژه ایجاد برند ملی گردشگری با هشت زیر پروژه به مرحله اجرا خواهد رسید.
وی ایجاد سازوکار حمایتی از پروژه برند ملی گردشگری را مهمترین بخش پروژه عنوان کرد و گفت: اسفند ماه آینده تفاهمنامه چهار وزارتخانه امضا خواهد شد و این سرفصلی برای تحقق این پروژه فراملی و شکلگیری اقدامات ارتباطی آن خواهد گرفت. تیموری با برشمردن فرآیند اجرایی کار تدوین سند و برند ملی گردشگری تأکید کرد: از نیمه دوم سال آینده جریان سازیهای ملی و بینالمللی پروژه برند ملی گردشگری با حضور در نمایشگاهها آغاز میشود و اوج این پروژه به عنوان محور معرفی ایران، نمایشگاه اکسپو دوبی 2020 خواهد بود.