به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجتالاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در سلسله نشستهای ارائه دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش که در باغموزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران در عرصه نظام تعلیم و تربیت، جهتگیری به سمت بومی، اسلامی و ملی تغییر یافته است و دستیابی مبتنی بر خودباوری ملی، ارزشها و ظرفیتهای کشور بوده است.
وی از دستیابی به مبانی نظری تحولی تعلیم تربیت را دستاوردهای نظام تعلیم تربیت نام برد، گفت: سند برنامه درسی ملی تدوین شد و در طول ۷ سال گذشته با رویکرد همسوسازی کتابهای درسی مورد بازنگری قرار گرفته است و مباحث مربوط توجه به مهارتها در آن پیشبینیها شده است.
حجتالاسلام والمسلمین ذوعلم به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مقوله تعلیم و تربیت در هر جامعهای مهمترین مقوله آن جامعه است و این توجه بسیار درست است ولی اینکه بار تربیت بر دوش وزارت آموزش و پرورش است باید بررسی شود.
وی ادامه داد: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در جهت رسیدن به پاسخگویی و رفع کاستیهای آموزش و پرورش خود را مسؤول میدانیم و مطالبه نهاد تعلیم و تربیت از سایر دستگاهها را آماده کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما کلیدواژه مدرسه محوری را مورد توجه قرار دادیم برنامه ویژه مدارس در سال جاری به مدارس ابلاغ شده است؛ در پایههای چهارم، پنجم و ششم و هفتم، هشتم و نهم، ۲ ساعت از ساعت آموزشی در اختیار مدرسه است و درخواست ما از مدیران مدارس این است که بوم را جدی بگیرند و باید به سمتی برویم در هر سال ۱۰۰ ساعت از برنامه درسی در اختیار مدارس باشد.
وی ادامه داد: اضلاع هویت تاریخی، دینی و انقلابی دانشآموزان نیاز به کار بیشتر و تعمیق دارد و نیاز به همکاری سایر نهادها دارد.
ادامه دارد...