جاده دیزین فاقد استاندارد لازم است و این مشکل از زمانهای گذشته و بهره بردار قبلی وجود داشته و به هنگام بازش برف به شدت ناایمن و خطرناک میشود اما با از دست رفتن فصل تابستان که موقعیت مناسب برای استانداردسازی و ایمن سازی این جاده است، حالا در زمستان و با توجه به بارش برفهای سنگین و وقوع بهمن به شدت خطرناک میشود و تردد آن میتواند عواقب ناگواری داشته باشد.
از همین رو راهداری، شورای شهر و دادستانی با بازگشایی و استفاده از این جاده مخالفند و آن را خطرناک و غیرقانونی میدانند اما بهره بردار برای درآمدزایی به این اخطارها توجهی ندارد و به استفاده از آن اصرار می ورزد.
نکته مهم دیگر اینکه بعد از بارش هر برف بواسطه خطر ریزش بهمن باید جاده تا ۴۸ ساعت بسته باشد و راهداری بارها و بارها در این رابطه تذکر لازم را داده اما متاسفانه به این هشدارها توجهی نمیشود تا جاده خطرناکتر از همیشه باشد.
بعد از بارشهای چند روز اخیر بهره بردار دوباره بدون توجه به هشدارهای قانونی قصد بازگشایی دوباره این جاده غیراستاندارد را داشته که این بار اهالی شمشک که هنوز خاطره کشته شدن راننده در ماه گذشته را فراموش نکرده اند، با تجمع مانع از بازگشایی آن شده اند.
بعد از ماجرای تلخ کشته شدن یک کارگر در این جاده، اخطارهایی به بهرهبردار و شرکت توسعه و تجهیز داده شده که ظاهراً جدی گرفته نشد و بهره بردار دوباره قصد بازگشایی و استفاده از آن را داشته که این بار اهالی شمشک و خانواده کارگر قربانی شخصاً مقابل آن ایستادگی شده و تاکید کردند که اجازه بازگشایی از این جاده را نخواهند داد.
مشخص نیست که با توجه به اخطارهای قانونی راهداری، شورای شهر و دادستانی و از همه مهمتر کشته شدن یک کارگر در این جاده ناامن و خطرناک که هنوز پرونده آن مفتوح است، چرا شرکت توسعه و تجهیز در این زمینه اقدامی نمیکند و بهره بردار بدون کوچکترین مشکل و یا احساس مسئولیتی برای درآمدزایی کماکان برای استفاده از این جاده خطرناک استفاده میکند.