انتقاد از تبلیغات جراحی‌های زیبایی در فضای مجازی و مجلات زرد/ قوانینی که بازدارنده نیست

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حامد باطنی نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی در نشست خبری کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک و ترمیمی اظهار داشت: بیماران و افرادی که کاندیدای جراحی‌های پلاستیک و زیبایی هستند، قبل از انجام این عمل باید نسبت به پیشینه پزشک خود مطمئن شوند تا عوارض مختلفی آنها را گرفتار نکند. 

وی افزود: سازمان نظام پزشکی و انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی دو منبع معتبر جهت شناسایی پزشکانی که در زمینه جراحی‌های پلاستیک و زیبایی کار می‌کنند است و بیماران باید هوشیار باشند که به وعده‌های دروغین در زمینه جراحی‌های پلاستیک و فریب وعده‌های دروغین را نخورند. 

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی ادامه داد:‌ فردی که به صورت زیرزمینی جراحی زیبایی انجام می‌دهد قطعا کار او خلاف بوده و  صرفا داشتن روپوش سفید، تأیید انجام جراحی پلاستیک و  زیبایی نیست. 

باطنی با اشاره به اینکه در صورتی که جراحی‌های پلاستیک و زیبایی توسط افراد متبحر انجام نگیرد،‌ عوارض مختلفی از جمله مرگ فرد را گرفتار خواهد کرد گفت:‌ آمار دقیقی در مورد عوارض این جراحی‌ها وجود ندارد چرا که بسیاری انعکاس بیرونی نداشته و بخشی از مراجعات  به پزشکان جراحی پلاستیک و زیبایی را افرادی تشخیص می‌دهند که به دلیل جراحی‌های قبلی دچار عوارض شدند. 

وی با تأکید بر ضرورت سطح آگاهی مردم نسبت به این مسئله گفت:‌متأسفانه تبلیغات ناصحیحی در فضای مجازی و مجله  زرد منتشر می‌شود که مبنای علم ی ندارد و متأسفانه علی‌رغم مکاتباتی که با وزارت ارشاد و نهادهای مسئول صورت گرفته، هنوز این اقدام و  تبلیغات انجام می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: باید از انتشار این تبلیغات به صورت جدی جلوگیری کرد و به نظر ما برخوردهایی که در حال حاضر در این زمینه صورت می‌گیرد، قدرتمند نیست و بازدارندگی لازم را ندارد. 

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی گفت: کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک، ۱ تا ۳ اسفندماه سال جاری در بیمارستان حضرت فاطمه(س) با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته داخل و خارج کشور برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در این زمینه به ویژه در زمینه راینوپلاستی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها:

اجتماعی