به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تایمر هایر اجوکیشن، یک کارشناس ارزیابی پکنی معتقد است که نحوه کارکرد سیستمهای رتبهبندی جهانی و معیارهای ارزیابی تحقیقاتی باید بازسازی شوند تا سیستم آموزش عالی چین از دانشگاههای برتر جهان عقب نیفتد.
هامیش کوتز یکی از استادان مؤسسه آموزشی دانشگاه چینهوا میگوید: معیارهای ارزیابی غرب که برای دانشگاهها استفاده میشود قادر به تجزیه و تحلیل سیستم پیچیده آموزش عالی چین نیستند.
کوتز که پیش از این در دانشگاه ملبورن تدریس میکرده است، گفت: دانشگاههای چین ظرفیت این را دارند که در سطح هاروارد قرار گیرند.
به گفته استاد موسسه آموزشی دانشگاه چینهوا، رتبهبندی کنونی دانشگاهها 20 سال پیش تنظیم شده و نیاز به تغییرات جدی دارد.
طی یک دهه گذشته بسیاری از فعالیت دانشگاهها تغییر کرده و بعضی از دانشگاههای تک بعدی فعالیتهای گستردهای در زمینههای مختلف انجام دادهاند که تغییر مرزبندیها رتبههای دانشگاهی را تغییر میدهد.
انتهای پیام/