اقلیت‌های ملی آمریکا از پیشرفت دانشگاهی محرومند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، نتایج یک گزارش حاکی از آن است که نگرش‌های علمی موجود در دانشگاه‌های آمریکا مانع پیشرفت دانشجویان اقلیت‌های ملی می‌شود.

بررسی‌ها بیانگر آن است هنگامی‌که دانشجو از اقلیت‌ها باشد، باور استاد نسبت به شکاف توانایی‌های دانشجو بیش از دو برابر می‌شود.

محققان دانشگاه ایندیانا با بررسی 150 نفر از اعضای هیئت علمی و با استفاده از اطلاعات 15 هزار دانشجو متوجه شدند که مشکل دیگری علاوه بر کمبود اقتصادی، اجتماعی و ساختاری مانع پیشرفت دانشجویان از اقلیت‌های قومی در دانشگاه می‌شود. 

این پژوهش تأکید می‌کند، رفتارهای تبعیض‌گرایانه موجب کاهش انگیزه این دسته از دانشجویان می‌شود؛ ضمن اینکه اعتماد به نفس آنها را پایین می‌آورد و امید به ادامه تحصیل و کسب جایگاه اجتماعی را می‌کاهد.

 آمارها نیز حاکی از آن است که شکاف در موفقیت دانشجویان سفیدپوست و آسیایی نسبت به سایر دانشجویان اقلیت قومی تقریبا دو برابر است و دانشجویان اقلیت قومی سهمی از جایگاه‌های علمی ندارند.

انتهای پیام/