- اخبار بازار -
شرکت هواپیمایی جرمنیا در تاریخ 15 بهمن بدون اطلاع قبلی اعلام ورشکستگی کرد و در 16 بهمن تمامی فعالیتهای خود را در سراسر دنیا متوقف کرد. جرمانیا به دلیل اقتصادی بودن پروازهایش بین ایرانیها محبوبیت داشت. اما ورشکستگی بدون اطلاع قبلی این شرکت هواپیمایی برای بسیاری از مسافران ایرانی مشکل ایجاد کرد.
ورشکستگی این شرکت هواپیمایی آلمانی در حالی است که این شرکت قدمتی 40 ساله داشت و در سال 2018 بیش از 4.5 میلیون مسافر را با ناوگانی که بیش از 35 هواپیما داشت جا به جا کرده بود.
استارتاپ فلایتیو به عنوان بزرگترین و جامعترین فروشنده آنلاین پروازهای خارجی در ایران، پروازهای این شرکت را نیز در لیست خدمات خود داشت. اما ورشکستگی جرمنیا باعث ایجاد مشکل برای 80 نفر از مسافران فلایتیو و بسیاری از مسافران دیگر شد.
ساسان نایب، مدیر عامل فلایتیو در این باره گفت:«معمولا در اینگونه رخدادها شرکت هواپیمایی اقدام به ارائه پرواز جایگزین با دیگر شرکتهای هواپیمایی میکند و یا دستورالعملی را به نمایندگیهای فروش جهت نحوه ارائه خدمات ابلاغ میکند. اما جرمنیا هیچ یک از موارد ذکر شده را انجام نداد.»
او در ادامه گفت:« پیگیریهای ما از دفتر نمایندگی تهران جرمنیا و حتی پیگیری از دفتر مرکزی این شرکت در برلین نیز نتیجهای به همراه نداشت و کسی پاسخگوی ما نبود.»
به طور معمول پیگیری مستقیم مسافران و شکایت آنها از شرکت هواپیمایی جرمنیا ممکن است بین 6 ماه تا سه سال طول بکشد. ساسان نایب در این باره گفت: «ما با هدف جلب رضایت کاربران تصمیم به تخصیص منابع مالی خود و استرداد بیش از 217 میلیون تومان به تمامی 80 مسافر فلایتیو گرفتیم. با توجه به پاسخگو نبودن شرکت جرمانیا هنوز مشخص نیست چه زمانی میتوانیم این وجوه را از این شرکت بازپس گرفته و به منابع مالی فلایتیو بازگردانیم.»
اختصاص منابع مالی فلایتیو و بازگشت وجوه به مسافران نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی خدمتی نوین در جهت رضایت و اطمینان مسافران به شمار میآید. چرا که به صورت مرسوم و قانونی شرکت هواپیمایی باید این وجوه را بازگرداند و آژانسهای مسافرتی آنلاین مسئولیتی در این باره ندارد.
انتهای پیام/
این مطلب تبلیغاتی است و توسط تسنیم تأیید و یا رد نمیشود.